Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil så gerne i gang!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har nu i gennem længere tid researchet en masse omkring at opstarte en affiliate hjemmeside og er nu så langt fremme i min research at jeg bare lige har et par få spørgsmål, som jeg endnu ikke har kunnet finde et ordenligt svar på.

1. Der er det med SKAT. Jeg aner nærmest ingenting om det. Jeg er under 18 (nærmere betegnet 17) og har derfor ikke stiftet voldsomt meget bekendtskab med det endnu eftersom mit frikort endnu ikke er overskredet. Derfor vil jeg gerne vide, hvordan skal man forholde sig mht. SKAT ved evt. indtjening på sin affiliate hjemmeside? Her tænker jeg både fra affiliate bureauerne samt evt. Google Adsense (skal man i øvrigt være 18 for at benytte sig af henholdsvis affiliate bureauerne og Adsense?)

Jeg ved ikke specielt meget om sådan noget med selvangivelse, hvor jeg har fået at vide at man skal skrive på hvor meget man regner med at tjene. Dette synes jeg da umiddelbart lyder lidt svært at forudsige når det har med affiliate at gøre, som ikke ligefrem giver nogen fast indtjening hver måned?

2. Når jeg nu starter min hjemmeside op og kommer i gang med at skrive nyheder på den, så vil jeg da muligvis gerne have et billede i hver af mine nyheder. Nu vil jeg ikke lige røbe hvilken hjemmeside jeg helt præcist vil starte op, men kan sige så meget at det har noget med sport at gøre og dermed vil det være nogle rimelig kendte personligheder der vil blive omtalt i nyhederne jeg skriver. Hvordan skal jeg så forholde mig mht. billeder i nyhederne - kan jeg bare gå ind på Google og finde det første og det bedste billede af "en sportsstjerne" og så smide det i nyheden?

Har hørt at man skal eje billedet før man må bruge det, men det er jo ikke sådan lige til at få taget billeder af alle mulige sports stjerner som man vil skrive om i sine nyheder. Så jeg har også hørt at der findes en masse hjemmesider hvor billederne er gratis hvis man søger efter "free photos" eller lignende på Google. Dette har jeg også prøvet, men har endnu ikke kunnet finde en af disse hjemmesider hvor der er billeder af de mere kendte personligheder. 

Herefter fandt jeg en sidste mulighed og vil høre om dette er relevant og om jeg må gøre dette på min hjemmeside:

http://medieblogger.dk/2011/04/13/find-creative-commons-billeder-pa-flickr-du-ma-bruge-kommercielt/

Altså, at finde mine billeder på Flickr ved at søge efter de billeder som gerne må bruges kommercielt. Vil bare gerne være sikker på, at dette er 100 % lovligt.

Det var så lige mine spørgsmål. Beklager at det blev en så lang smøre jeg fik skrevet.

Håber dog i alligevel vil hjælpe mig med disse spørgsmål og derved hjælpe mig med endelig at komme i gang med at starte en affiliate hjemmeside.

På forhånd tak!

Tilmeldt 26. May 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hopper lige med her

Fra Horsens
Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt i orden. Skal du være velkommen til.

Fra Horsens
Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der slet ikke nogen affiliate kyndige der kan hjælpe? 

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være 18 for at bruge AdSense.

Du kan godt bruge nogle affiliate netværk, uden du er 18.

.

Fra Horsens
Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak for det.

Det kan være, at der er andre herinde der kan hjælpe mig lidt yderligere med mine andre spørgsmål? 

Fra Odense
Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 33
Fra  Bla(c)k Graphics Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Jørgensen:
1. Der er det med SKAT. Jeg aner nærmest ingenting om det. Jeg er under 18 (nærmere betegnet 17) og har derfor ikke stiftet voldsomt meget bekendtskab med det endnu eftersom mit frikort endnu ikke er overskredet. Derfor vil jeg gerne vide, hvordan skal man forholde sig mht. SKAT ved evt. indtjening på sin affiliate hjemmeside? Her tænker jeg både fra affiliate bureauerne samt evt. Google Adsense (skal man i øvrigt være 18 for at benytte sig af henholdsvis affiliate bureauerne og Adsense?)

Du skal betale skat af dine indtægter, på samme måde, som hvis du fik løn udbetalt fra en arbejdsgiver.

Jens Jørgensen:
Jeg ved ikke specielt meget om sådan noget med selvangivelse, hvor jeg har fået at vide at man skal skrive på hvor meget man regner med at tjene. Dette synes jeg da umiddelbart lyder lidt svært at forudsige når det har med affiliate at gøre, som ikke ligefrem giver nogen fast indtjening hver måned?

Det er din forskudsopgørelse, du skal skrive dit gæt på en årlig indtjening, så Skat kan beregne en aconto skat til dig. En selvangivelse er den, du udfylder, når året er gået, og du ved hvor meget du har tjent i løbet af året. Så kigger de på, hvor meget der stod på din forskudsopgørelse og så betaler du skat af differencen eller får penge tilbage. Det er samme system som din elregning eller varmeregning, hvor du betaler aconto, og så én gang om året for en årsopgørelse, og skal enten betale eller have penge tilbage.

Jens Jørgensen:

Har hørt at man skal eje billedet før man må bruge det, men det er jo ikke sådan lige til at få taget billeder af alle mulige sports stjerner som man vil skrive om i sine nyheder. Så jeg har også hørt at der findes en masse hjemmesider hvor billederne er gratis hvis man søger efter "free photos" eller lignende på Google. Dette har jeg også prøvet, men har endnu ikke kunnet finde en af disse hjemmesider hvor der er billeder af de mere kendte personligheder. 

Herefter fandt jeg en sidste mulighed og vil høre om dette er relevant og om jeg må gøre dette på min hjemmeside:

http://medieblogger.dk/2011/04/13/find-creative-commons-billeder-pa-flickr-du-ma-bruge-kommercielt/

Du skal være sikker på, at du bruge billedet - og det kan være en god ting at kunne dokumentere dette. Hvis du bruger et billede, du ikke må bruge, så er det fotografen, der har ophavsretten til billedet, som bestemmer, hvad det skal koste (i store træk). Hvis der ved billedet er angivet, at det må bruges kommercielt, så må du gerne bruge dem. Hvis der ikke står noget, så må du ikke bruge dem.

MVH

Thomas

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Et spørgsmål og 2 råd.

Spørgsmål: Hvorfor affiliate som alle kaster sig over? Hvorfor ikke finde sin egen niche?

Råd 1: Lav en hjemmeside

Råd 2: Få nogle ind på din siden.

Når du har gjord det kan du begynde at tænke på affiliate :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads:
Spørgsmål: Hvorfor affiliate som alle kaster sig over? Hvorfor ikke finde sin egen niche?

Du finder vel ikke ret meget, der er mere niche-baseret end affiliate - og som samtidig er let at komme i gang med (men ikke er så let at leve af, som mange gerne vil have det til).

MVH

Thomas

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)