Kære aminoer, jeg håber at der er nogen af jer der kan hjælpe mig..
Jeg har en OpenCart shop, men når google fanger den, fanger den ikke min description tekst, men dette som er tekst på hjemmesiden ("Varukorg. 0 produkter - 0,00 Kr. Din varukorg är tom! Välkommen! Du kan logga in eller skapa konto. MyTrends. Mobiltillbehör · iPhone · HTC · Samsung").
Er det bare mig der er virkelig dum til dette, eller burde man ikke bare tage description teksten som jeg har skrevet ind i admin panelet.
Det er ikke noget jeg tror, det er noget jed ved :-)
Jeg skal ikke kunne sige om det også gælder title, men jeg oplever også at Google en gang imellem fravælger vores meta-desciption, hvis teksten i selve beskrivelsen rammer mere præcist på det brugeren søger efter. I de tilfælde vises brudstykker af vore varebeskrivelse i stedet.
Description har Google vist som det passede dem i mange år. Title har jeg kun set det inden for de sidste par måneder.
Jeg kan ikke lige huske nogle eksempler. Men prøv at lave nogle søgninger i områder hvor der er konkurrence, Se så hvad Goole viser i deres SERP og hvad der egenlig står på hjemmesiderne på listen.