Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du simpelt beskrive hvad afgiftsgrundlag er (lønsum)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er massør, enkeltmandsfirma, momsfritaget på behandlinger og derfor lønsumsregistreret, men nu har jeg læst at jeg også er fritaget for lønsumsafgift hvis mit afgiftsgrundlag er mindre end 80.000,-

Jeg har googlet på livet løs, men kan ikke finde ud af hvad afgiftsgrundlag er og hvordan det udregnes. Jeg kan ikke engang finde ud af hvad lønsum er, for hvergang jeg kommer ind på en side der handler om lønsum bliver der straks skrevet om lønsumsafgift i stedet.

Her er et link til det sted der tilsyneladende beskrev mest, men det blev lidt for tætskrevet til min forståelse.

Er der en der kan hjælpe mig med at belyse hvad og hvordan jeg når frem til afgiftsgrundlaget for lønsumsafgift?

På forhånd tak:)

Vh Rasmus

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 20:29

Afgiftsgrundlaget er lønsummen + dit resultat før renter.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 20:32

Jeg fandt forresten lige et link du kan bruge:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=68691&vId=0

Jeg har forresten forbandet ondt i ryggen, mest om natten.

En ny kunde jeg har fået som er kiropraktor har sagt jeg skal lave rygøvelser hvor jeg bøjer hovedet op mod loftet. Er der andre øvelser der er gode ?

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 21:08

Jørgen Olsen:
Afgiftsgrundlaget er lønsummen + dit resultat før renter.

Tak skal du have, men som jeg skrev i mit indlæg så kan jeg jeg jo netop ikke finde ud af hvad afgiftsgrundlaget er da jeg ikke ved hvad lønsummen er. Det er muligvis en enkel ting, men jeg ved faktisk ikke hvad lønsum er.

Min løn er vel sådan set firmaets resultat, hvad enten det er stort eller lille, og resultatet skal jeg svare skat af.

Vil det sige at hvis mit resultat som jeg når frem til i årsregnskabet er under 80.000,- så er jeg ikke lønsumspligtig?

Med hensyn til din ryg, så ved jeg jo ikke præcis hvad der er galt med den uden at have haft fingrene i den, ej heller ved jeg om det er klassisk kontorømhed imellem skulderbladende eller om det er lænden.

Er det lændesmerter kan du på min blog læse om en god udstrækning som kan hjælpe på dine rygproblemer!

Vh Rasmus

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)