Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Underlige søgninger i Analytics

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Mar 11
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se i mine stats på Google Analytics, at jeg på det sidste har modtaget en del søgninger på et bestemt søgeord.

Det er i sig selv meget godt, men jeg kan se, at det er samme person/computer der søger, og bounceraten er selvfølgelig 100%.

Det er irriterende, at disse kunstige besøg fylder i mine stats, og så tænker jeg, om det kan påvirke mine placeringer i google..

Hvad er jeres holdning til dette, og er disse typer søgninger et helt almindeligt fænomen? 

Skriver bl.a. på rejseblog om rejser, sabbatår og om at studere og arbejde i udlandet m.m.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 20:14

Hej Gustav,

Hvis det er den samme person som søger på det samme ord igen tvivler jeg på at det vil have indflydelse på dine søgeresultater.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Patrick Olsen:
Hvis det er den samme person som søger på det samme ord igen tvivler jeg på at det vil have indflydelse på dine søgeresultater.

Helt enig. Ligesom du ikke ryger til tops på et givent søgrord ved selv at søge på det og klikke løs på links til dit eget website.

Tilmeldt 3. Mar 11
Skrevet kl. 21:20

Tak for svarene.. Okay.. Jeg læste dog en debat for nyligt her på amino, der omhandlede et firma, som i deres nyhedsbrev havde lavet en konkurrence, hvor man som modtager skulle gå på google og søge efter et søgeord de gerne ville ranke på, og derefter klikke på deres link

Om det mere er en dårlig strategi kan jeg ikke bedømme, men flertallet i den debat mente da, at en høj bouncerate ville påvirke ens site negativt..

Skriver bl.a. på rejseblog om rejser, sabbatår og om at studere og arbejde i udlandet m.m.

Tilmeldt 3. Mar 11
Skrevet kl. 21:21

Men ja.. Det kan godt være, at det ikke har en sådan effekt, fordi det blot er en enkelt person, som står bag.. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)