Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad betyder dette skærmbillede?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen

Jeg står i kø til et domæne jeg vildt godt kunne tænke mig. Når jeg går ind på domænet så ser jeg dette billede

Kan jeg udlede noget som helst omkring hvorvidt den nuværende ejer er ved at miste retten til domænet, eller er det bare fordi at han har fucket up med hensyn til opsætningen i navneserveren?

Fra Aars
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 19:29

Næh, jeg tror bare, at ejeren har købt hosting hos talkactive uden at bruge det til noget. Det må man gerne selv om du gerne vil have navnet... pokkers osse...;-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Skrevet kl. 19:33

Det har bare tidligere være peget over på hans side, men det er det ikke mere. Det var derfor jeg tænkte om det kunne være noget med at han ikke havde betalt, og at DK-Hostmaster måske så havde suspenderet domænet indtil betalingen kom, eller de frigav domænet igen.

Det var i hvertfald det jeg håbede på at det kunne være tegn på.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Skrevet kl. 20:28

Men vil det sige at man kan købe et domæne og så slet ikke bruge det til noget, uden at andre kan få det?

Nu er det jo selvfølgelig ikke til at vide om han bruger det til FTP eller anet snask. Man kan jo kun se at han ikke køre en webserver via det, men hvis nu han slet ikke bruger det til noget, kan han så bare holde på domænet? Jeg ved ikke lige hvad der skulle være galt i det, men synes mange gange jeg er blevet overrasket over reglerne på domæne området, så det kan da være

Fra Aars
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 21:00

Hvis der ikke er nogen, der kan gøre krav på domænet efter de gældende regler, så ja. Man kan godt sidde på et domæne uden, at der er noget galt i det.

Har du prøvet at kontakte ejeren af domænet? Man må gerne spørge om han skal bruge det og om han har lyst til at overdrage det til dig.

Jeg kan huske for mange år siden var der et eksempel på en gut, der var lidt smart.

Han havde sat sig på danfos.dk og grundfoss.dk
Det var der ikke noget galt i og de to firmaers kunder kunne ikke alle huske hvordan man staver til Danfoss og Grundfos. Som jeg husker det, var det harmløst og domænerne gik til de respektive firmaer i god ro og orden.

Jeg kontaktede for nyligt en webmaster, der stod som ejer af et domæne og spurgte om han ville overdrage domænet som jeg gerne ville have. Det takkede han pænt nej til og så var den ikke længere,..

Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Mar 12
Indlæg ialt: 76
Fra  Designheroes.net Skrevet kl. 21:13

God aften

Du kan tjekke på DK hostmaster hvis det er et DK domain og hos dem kan du også skrive dig op

på en venteliste så hvis domainet bliver ledigt bliver du kontaktet.

Det koster i omegenen af 75 kr årligt for en venteliste

Med venlig hilsen

Morten

Designheroes.net

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)