Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke apps bruger I?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

- Analytics Pro (suuper sprød GA app)
- Reeder (RSS læser)
- Amino

Er nogle af mine mest brugte :)

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 20. Apr 12
Indlæg ialt: 86
Fra  Juiced Up - Lej anlæg København Skrevet kl. 15:15

Sådan små spil generelt og så praktiske apps. Fx TV2 vejr, eller Fx convverter...

Lej højtalere, lydudstyr og lys. Lej Anlæg København

Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 20:43

i weekenden bruger jeg: http://itunes.apple.com/dk/app/id517575653?mt=8

Til videomøder bruger jeg: ooVoo http://itunes.apple.com/dk/app/oovoo-video-chat/id428845974?mt=8

Musik genkendelse: Shazam http://itunes.apple.com/dk/app/shazam/id284993459?mt=8

-

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 23:02

Jeg bruger - som mange andre - Evernote

Derudover Scrivener, som er en skriveprogram, som er vældig stærkt i ideudviklingsfasen og til de første udkast

DayOne som er en dagbog, hvor jeg noterer mere 'bløde' ting, jeg gerne vil huske, især om aftaler ifm de kontakter, jeg har haft i løbet af dagen

Skitch, som kan lave klip af skærmbilleder.

- de tre sidstnævnte er på mac'en

Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 14
Fra  Spindler Skrevet kl. 10:40

Hej Mikkel

Lidt provokerende vil jeg sige:  INGEN applikation kan gøre dig effektiv. Det kan kun en effektiv metodik.
Altså en MÅDE at tænke struktur, produktivitet og effekt.
En applikation kan understøtte en god metodik.
Men hvis du søger en applikation til at erstatte god metodik, kommer du til at søge resten af livet.

Start i stedet med at læse (eller endnu bedre, lytte til lydbogen) GETTING THINGS DONE, af David Allen.
Hans metodikker er (intet mindre end) GENIALE, og fuldstændig komplette og dækkende for ENHVER tænkelig situation i noget menneskes arbejdsliv eller privatliv, hvis man altså ønsker en metodik til stressfri produktivitet.

PUNKTUM.

Jeg har implementeret metodikkerne i "GTD", og bruger følgende applikationer til at gøre dette mere effektivt.

Daylite
Håndterer kunderelationer, projekter, to-do's og kalender.
Sync'er med iphone og mac.
VILDT genialt for sin integration imellem alt... Mails kan linkes til bestemte projekter, personer og virksomheder ligeså - det er ret unikt, og giver et ekstremt stærkt overblik.
KUN til Mac, by the way.

Apple mail / Daylite plugin
Linker mails til relevante projekter, firma såvel som privsat. Opret tasks direkte i Mail, som automatisk bliver relateret til rette projekt/kontaktperson mm i Daylite. 

Bllings Pro
Dette er jeg ikke kommet igang med endnu, da jeg tror at indlæringskurven er svær (ligesom den er på Daylite), så indtil videre bruger jeg et ældre dansk-udviklet filemaker-system kaldet "Structure Neo" til fakturering og tidsregistrering. 

Evernote
Jeg bruger evernote som digitalt lager for alle noter, som skal gemmes. Kvitteringer, interessante artikler, annoncer i avisen som jeg vil huske.
Men IKKE til at styre tasks (to-do's) eller adresser og den slags.
Jeg har premium-konto og ALT bliver derfor indekseret og søgbart. Tager jeg et foto af en spiseseddel på ekstrabladet og uploader den til evernot, vil jeg efterfølgende kunne finde den ved at søge på et ord, som stod på spisesedlen. Eller en artikl i en avis. Eller... eller...

Papir/kuglepen
:-)
Ja, det kan ikke undværes.

Og kan du SÅ komme på Google. Du vil ELSKE David Allen og GTD (Getting Things Done).

Med venlig hilsen
Spindler ApS

Morten Spindler
+45 40 37 92 95 - morten@spindler.dk

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Fra  FokusH Skrevet kl. 12:01

Spindler:
Start i stedet med at læse (eller endnu bedre, lytte til lydbogen) GETTING THINGS DONE, af David Allen.
Hans metodikker er (intet mindre end) GENIALE, og fuldstændig komplette og dækkende for ENHVER tænkelig situation i noget menneskes arbejdsliv eller privatliv, hvis man altså ønsker en metodik til stressfri produktivitet.

Det kunne jeg godt bruge lidt inspiration til. Jeg har aldrig hørt om manden før, så ved googles hjælp fandt jeg bogen og hans hjemmeside. Jeg forstår, at du har GTD som lydbog - den kan jeg til gengæld ikke finde - kun som CD og i Kindle-udgave, men det er vist bare bogen som e-bog. Men nok bjerge af andet audio-materiale.

Kunne du finde lydbogen som downloadable?

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 16:40

David is a god

Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 14
Fra  Spindler Skrevet kl. 17:03

Hej Marianne

Du kan købe den på iTunes (har du iPhone?)!

Link til bogen er her:

http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewAudiobook?id=277226879&l=da&s=143458

Med venlig hilsen
Spindler ApS

Morten Spindler
+45 40 37 92 95 - morten@spindler.dk

PS - Skriv eller ring, hvis du vil have input eller hjælp fra een, der har brugt det i årevis :-)

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Fra  FokusH Skrevet kl. 17:33

Åh - tak! Det tænkte jeg ikke lige på :-)

Og tak for tilbuddet om at ringe eller skrive. Jeg lytter lige og vender måske tilbage!

/Marianne

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)