Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt af flyttekasser til Irland - pris?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, min mand og jeg er ved at planlægge at flytte til Irland næste år.

Meget har vi fået på plads - bortset fra dét med selve flytningen af vores ting.

Vi har ingen planer om at tage møbler med os, men vi har 15-20 flyttekasser, der bare SKAL til Irland på den ene eller anden måde.

Hvordan gør vi billigst dette?

Vi har et firma, så måske kunne man gøre det i firmaets navn da kontoret bliver flyttet med (computere, printer osv.)?

Jeg har modtaget et par tilbud (som privat) fra nogle flyttefirmaer og deres priser ligger opad20.000 kr!!! Det er alt alt for meget for vores budget. Vi er på SU og vil fortsat være det i Irland, da vi skal studere i landet.

Jeg har tidligere fundet priser på 6000 kr. for det samme til Spanien. Kan det virkelig stige med 13000 kr. fordi Irland er en ø?

Med Venlig Hilsen

Christina Handt

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 10:03

Hej Christina .
Det behøver bestemt ikke at koste 20.000 at få det til Irland .
Den bedste løsning er klart at få pakket jeres ting på paller . Typisk når vi pakker er der 14 kasser på en palle , og derefter skal du ringe til enten alpi air , DSV eller et af de andre speditør firmaer og få en god pris .

I dit tilfælde kan det ikke betale sig at sende med privat fragt mand

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12903
Skrevet kl. 10:23

Hvad flyttefirer tager afhænger meget af hvor meget gods de har fra det pågældende rute, og irland er jo ikke der de kommer oftes.

Den billidste er at bruge en normal speditør hvor du sender Jeres ting som pallegods. Prisen vil meget afhænge af hvor godset skal hen i Irland, men to paller til f.eks Dublin vil du formodenlig kunne gøres for omkring  3000 kr.  HUSK at få lavet en godsforsikring.

Et rigtigt godt bud er at kontakte DSV de har ugenlig afgang til Irland.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:52

Tusind tak for jeres svar! :) de er (i bogstaveligste forstand) guld værd.

Tilmeldt 3. May 11
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 14:27

For 20.000 kr?

Der kan du købe en billig bil, med syn og plader og så tage derover selv med dem og så bare skrotte bilen bagefter. :P

Har 1000 ideer, men for lidt tid til at fører dem ud livet, grundet uddannelse og arbejde. Håber en dag, at få tid til at leve 100% af mine egne projekter.

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 14:54

Hej Christina,

Det tager bare længere tid at køre til Irland end sydeuropa da du enten skal med skib fra Frankrig eller køre henover UK og med skib 2 gange. Derudover kører lastbilen oftest tom den anden vej.

Hvoromalt er så lyder 15-20 flyttekasser voldsomt for 2 studerende. Jeg har boet 5-6 forskellige steder i Irland de sidste 3.5 år, og fælles for alle stederne er at de alle har været møbleret samt indeholdt køkkeninvetar (gryder, tallerkner, bestik osv.). De 2 gange hvor jeg ikke har været tilfreds med inventaret har jeg forhandlet mig til at få det udskiftet inden indflytning.

Så overvej om det ikke er billigere at sælge jeres ting og købe nyt. Alternativt få det opbevaret hos f.eks. http://boxit.dk hvis I regner med at tage hjem inden for en overskuelig fremtid. Husk på at der jo også er en udgift den anden vej. I kan evt. tage et kig på http://www.argos.ie for at få en idé om hvad ting koster i Irland. Dobbeltdyne + 2 puder kan f.eks. fåes for under 150 kr.

Jeg kan iøvrigt anbefale denne Facebook gruppe: https://www.facebook.com/groups/137541596281186/

Samme spørgsmål har været stillet derinde et par gange derinde men folk er venlige så det skader ikke at spørge igen.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:27

Hej, tak for inputtet. Nu er vi ikke "bare" to studerende, men forældre til en lille pige.

Vi har brug for plads og at kunne bruge vores egne ting. At have en møbleret lejlighed vil give os store udgifter i længden da møblerne ikke ville kunne returneres i samme stand efter vores katte, datter (og os selv) har brugt det i nogle år.

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 17:22

Christina Handt:
Hej, tak for inputtet. Nu er vi ikke "bare" to studerende, men forældre til en lille pige.

Okay så er jeg mere forstående Smile.

Christina Handt:
At have en møbleret lejlighed vil give os store udgifter i længden da møblerne ikke ville kunne returneres i samme stand efter vores katte, datter (og os selv) har brugt det i nogle år.

Med mindre I allerede har fundet en lejlighed uden møbler, så vil I erfare at modsat Danmark så er hovedparten af lejlighederne møbleret. Derfor er slitage på møblerne en del af det at udleje og jeg har ikke oplevet at blive trukket for slitage. Jeg kender da heller ikke nogen som har lejet umøbleret, hverken udlændinge eller Irere. Generelt vil jeg sige at de har en meget mere tilbagelænet tilgang til udlejning end vi danskere er vant til. Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:33

Steffen H.:
Med mindre I allerede har fundet en lejlighed uden møbler, så vil I erfare at modsat Danmark så er hovedparten af lejlighederne møbleret. Derfor er slitage på møblerne en del af det at udleje og jeg har ikke oplevet at blive trukket for slitage. Jeg kender da heller ikke nogen som har lejet umøbleret, hverken udlændinge eller Irere. Generelt vil jeg sige at de har en meget mere tilbagelænet tilgang til udlejning end vi danskere er vant til. Smile

Okay :) de fleste steder vi har fundet har ellers været umøblerede, men ja, jeg har godt lagt mærke til at der er mange møblerede lejemål - både i Irland og Spanien.

Vi vil dog stadig gå efter umøbleret - simplethen fordi vi ikke er gode til at passe på vores ting. Hos os er det tilladt at hoppe i sengen og en tuschstreg det forkerte sted trækker vi bare på skuldrene over. 

Er rigtig glad for at udlejning er mere afslappet i Irland :) 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)