Det skal lige siges, at jeg er helt ny indenfor området, og er lige gået igang med denne side!
Jeg oprettede mit domæne som "Billige-fodbold-støvler.dk" hos Meebox.dk. Efter at jeg havde oprettet det, hedder det nu "http://xn--billige-fodbold-stvler-njc.dk/" - altså et utroligt underligt navn. Dette skyldes, at andre søgemaskiner ikke forstår vores "æøå", og navnet måtte derfor laves om til det.
Så spørgsmålet er; vil jeg kunne lave linkbuilding til denne side, når nu URL'en er så underlig, og giver det fuldt udbytte?
Om din URL er billigebodboldestøvlernjc.dk eller Emil.dk er ingen forskel på hvordan din linkbuilding laves, vi kan sagtens linkbuilde din hjemmeside, med ord som billig fodbold støvler, jeg har kigget på din title og den ser god ud, det er gennem den du laver det største arbejde, du kan læse mere om på min seo guide der er gratis.
Skal lige sige at svaret er ud fra om du kan linkbuilde din side med et URL der ingen mening har, og det kan du, om du har et URL der er pølser.dk så kan du sagtens lave linkbuilding så du kommer frem på ord som hest, ko, bil eller alt andet.
Du kan læse mere i guiden hvad der er vigtigt at se på.
Det er en rigtig træls situation at stå med når nu du er blevet klar til at begynde din SEO.
Jeg har deltaget i 6ugerskursus, hvor vi havde to super kompetente undervisere på SEO og social media.
6ugerskursus omfatter hele paletten, men du kan se mere på www.6ugerskursus.dk og du behøver jo ikke tage det hele, men tjek links på sitet og deres youtube videoer.
De er SEO eksperter og har dokumenteret at de kan deres kram og sager. De giver en masse gratis SEO tips, så det er mit råd: Www.6ugerskursus.dk
Jeg oprettede mit domæne som "Billige-fodbold-støvler.dk" hos Meebox.dk. Efter at jeg havde oprettet det, hedder det nu "http://xn--billige-fodbold-stvler-njc.dk/" - altså et utroligt underligt navn. Dette skyldes, at andre søgemaskiner ikke forstår vores "æøå", og navnet måtte derfor laves om til det.
Det er nu ikke helt korrekt, søgemaskinerne er i princippet ligeglade, men det er internettets rygrad - Navneserverne (DNS) - ikke :-) Ligesom størstedelen af verdens mailservere ikke håndtere det korrekt, URL-forkortere har problemer og danskere i udlandet kan ikke finde et ø på deres tastatur.
Tilside med det, det er jo bare teknik.
Både Frank Hellerup Madsen og jeg har lavet et indlæg om det at bruge æøå i domænenavnene, prøv at læse dem og se om ikke det giver dig en løsning på at komme videre.