Hej, Jeg håber meget på, at der er nogle kloge hoveder her på Amino, der kan hjælpe mig Jeg har kontaktet en virksomhed for at høre, om de er interesserede i et samarbejde omkring et nyt produkt, som jeg har udviklet et færdigt koncept til. Jeg har ikke økonomi eller den viden, der skal til for at færdigudvikle produktet og sætte det i produktion, men det har den virksomhed, som jeg har kontaktet. Jeg har i løse vendinger beskrevet min ide, men hvordan sikrer jeg, at jeg kan fortælle virksomheden om min ide, uden at de snupper min ide og efterfølgende sætter mit produkt i produktion. Jeg kan ikke tage patent på min ide, og den kan heller ikke mønsterbeskyttes. Ideen ligger dels i produktet, dels i designet, og dels i den måde hvorpå produktet skal brandes. Hvordan kommer jeg nu videre uden at miste herredømmet over min ide |
Få dem til at skrive en NDA - med den i hånden kan du tage dem i retten med en god sag - men det vil koste hvis du skal derud og håndhæve dine rettigheder - men de vil ikke stjæle din ide hvis de har underskrevet hemmeligholdelse aftale som det er :)