Hej smukke Aminoer. Jeg har forsøgt at google lidt omkring mit problem, dog uden det store held, så nu prøver jeg her. Jeg er ved at starte en enkeltmandsvirksomhed - en webshop. I den forbindelse har jeg den sidste måneds tid indkøbt lidt varepartier til shoppen for ~10.000 kr. og fået etableret webshoppen for omkring 6000 kr. - alt betalt fra min private bank konto. I går modtager jeg så en mail fra virk.dk med mit CVR nummer, og at et registreringsbevis vil blive tilsendt i løbet af den næste uges tid. Da jeg nu får CVR nr. skal jeg selvfølgelig føre regnskab for moms osv. fremadrettet. Men hvordan kan/skal jeg bogføre de udgifter fra før jeg fik cvr nummer? - Skal jeg bare føre dem i regnskabet og vedlægge fakturaer som bilag, og så vil jeg kunne trække dem fra mine indtægter? Eller må de ikke komme i virksomhedens regnskab, da indkøbene blev foretaget før virksomheden blev lavet? Måske er det helt valgfrit, om man vil bogføre det eller ej? Mvh. Lars Thomsen |
Hej Lars,
Du skal bare bogføre dem, som hvis købene var gjort efter du havde modtaget CVR-nummer. Da købene er gjort indenfor den seneste måneds tid, så er der ingen problemer med SKAT.