Hej Amino'er. Over en længere periode har jeg flere gange set, at folk der starter virksomhed har svært ved at vælge regnskabsprogram. Vi besluttede os derfor for at kaste os ud i at lave en oversigt over de forskellige regnskabssprogrammer. Siden er ikke færdig endnu, men vi er efterhånden så langt at vi ville sætte pris på noget feedback inden vi arbejder videre. Indtil videre har vi kun lavet 5 anmeldelser, baseret på de systemer vi nu lige kendte i forvejen. Jeg kunne derfor godt tænke mig at vide mere om hvilke systemer der er mest brugt, således at vi kan kaste os ud i at anmelde dem også. Så smid endelig lige en kommentar med hvilket regnskabsprogram du bruger! Vi kunne også godt tænke os noget feedback på måden man kan sortere/filtrere i programmerne på. Ved godt sorteringen ikke er så specielt vigtig så længe der kun er 5 anmeldelser, men på sigt tænker jeg det kommer til at spille en større rolle. Er der en sorteringsmulighed du mangler? Er der en du synes er overflødig? Sidst, men ikke mindst, ville vi også sætte stor pris på noget feedback på selve anmeldelserne. De er stadig ikke helt færdige, men det har vist sig at være rigtig tidskrævende at sætte sig godt ind i et system, og til tider også vanskeligt at forudse problemerne/fordelene vil de forskellige programmer. Vi vil derfor gerne vide hvad du synes om anmeldelserne. Er de gode nok? Mangelfulde? Et emne vi ikke har fået med? Her kan I se vores oversigt over regnskabsprogrammer. På forhånd tak :-) |
Hej Anders
Jeg synes, det er en god ide med sådan en side. Jeg har set nogle sider a la denne før, men det er mest oversigtssider uden anmeldelser. Så allerede der får du et stort 5-tal fra mig
Mangler du inspiration til flere, du kan anmelde, vil du hurtigt kunne finde en del her på Amino. Jeg synes som regel, der kommer bud på 5-10 forskellige, når folk spørger efter forslag til regnskabsprogrammer.
Du spørger til feedback på sorterings/filtreringsmuligheden, og jeg synes, den er glimrende. Den giver rigtig gode mening at have. Importfunktion er der dog to gange. Og så synes jeg, at du skal dele "Browser-baseret" op i 2 -> "Online" og "Installeret". Måske du også kunne tilføje en "Support" eller "Gratis support"-mulighed.
Selve forsiden fylder ret meget. Der er en masse passivt white space. Sidder man ved en meget lille skærm, ville man se headeren, menulinjen, overskrift og noget tekst. Gør gerne headeren mindre og ryk menulinjen derop også. Allerede der sparer du en del plads. Logoet synes jeg ikke helt passer ind - det skiller sig ikke rigtigt ud, og jeg synes ikke det har så meget med indholdet at gøre.
Jeg synes, det ser meget hjemmelavet ud, at logoerne står i en hvid kasse. Hvis du laver en baggrund til teksten i stedet for at teksten står direkte på baggrundsbilledet, ville det se bedre ud. Skriv også gerne navn under Summa og eAccounting, da man ellers skal gætte sig til, hvilke programmer det er.
Det er ikke helt intuitivt, at man kan klikke sig hen til to forskellige steder, når man holder musen over billedet. Jeg ville i stedet lave en form for listeoversigt med en linje til hvert regnskabsprogram. På listen ville jeg så placere programmet til venstre, link til anmeldelsen, link til websitet og så gennemsnitskarakteren yderst til højre f.eks. På den måde ville man få et større overblik over de forskellige programmer - især når der kommer flere.
Mht. anmeldelserne har jeg tilladt mig kun at læse den fra e-conomic og så skimte de andre. Jeg har kun kigget på det rent sproglige, som er fint nok, men der er mange todelte ord, som skal være i ét ord. Teksten er opdelt i mindre afsnit, hvilket er et stort plus i forhold til læsevenlighed. Men den hvide skrift på den "ujævne" baggrund er lidt svær at læse. Og læsevenlighed er vigtig, især når der er så meget tekst, og det er et ret vigtigt budskab, I vil dele.
Du skriver selv, at det er en ret tidskrævende opgave - det tror jeg gerne! Derfor er det også svært at sige, om anmeldelserne er mangelfulde. Jeg tænker, at det, I har taget med, er det, som har sprunget jer i øjnene, og det I har fundet ud af er godt og mindre godt. Og hvis I er forholdsvis ukendte inden for det her felt, så er der sikkert mange andre, der også er helt nye, som vil opdage de samme ting som jer. Det ser jeg som en plus.
Et par ting, jeg har undret mig over: Hvem står bag siden, og hvorfor har I lavet den? Du forklarer det lidt her på Amino, men ikke på websitet. Hvis man ikke kender noget til baggrunden, kan man godt undre sig over, hvorfor der er nogle der vil lave sådan en side - er det måske nogen, som står bag et af programmerne, som prøver at snyde sig til god omtale. Det kan jeg godt se ikke er tilfældet lige her, men det er set før
Hvor kommer jeres brugerratings egentlig fra?
Og en sidste lille ting - i oversigtskassen til højre på e-conomic-anmeldelsen står der, at lagerstyring koster 120, men i prisoversigten længere står der 99,- som er den rigtige pris
Held og lykke med sitet, det skal nok blive godt.