Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billeder fra google

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Kjær Hauerberg:
Ved godt at man ikke må bruge billeder fra andre af fx landskaber osv.

Jeg kan godt se hvor du er hen, og beklager at jeg misforstod dit første indlæg. F.eks. hvis du har fundet de første 500 webshops der benytter det samme billede af et Samsung TV, om du så må tage det og også benytte det i din webshop? Strengt taget skal du have lov, omend risikoen for at du bliver sagsøgt i sådan et tilfælde, er meget lille. Spørgsmålet er jo om det er en risiko du vil tage, eller du vil køre den sikre linie? Personligt ville jeg henvende mig til Samsung, da de sandsynligvis er kilden til billedet.

Er det til et affiliate projekt, kan du spørge de forskellige webshops, om du må benytte deres produktbilleder. 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:47

Lasse Kjær Hauerberg:
Men ja. Det eneste jeg så kan gøre er, at kontakte diverse sider der har billederne? Starter ikke en webshop, men en anmelderside.  

Så tror jeg der generelt er en stor sandsynlighed for at du må benytte billedet, mod at angive kilde. Men igen, så handler det i bund og grund hvilken risiko du vil løbe.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:52

Lars Skou :

Btw: En lille video om omvendt billedsøgning via Google:

">

faktisk ret smart så kan man se hvem der brugers ens egne billeder , jeg google lige lidt og sikke meget man lære af det

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 01:40

Lasse Kjær Hauerberg:

.. Hov. Så ikke de seneste svar - og der er jo nogen af dem som svarer meget godt på mit spørgsmål.
Men ja. Det eneste jeg så kan gøre er, at kontakte diverse sider der har billederne? Starter ikke en webshop, men en anmelderside.  

Du kunne jo også få taget nogle billeder selv af de produkter du skal anmelde. Går ud fra du selv kommer til at have dem i hånden og derfor også mulighed for at få en fotograf til at tage billederne, eventuelt ved at sende dem med posten til fotografen hvis der ikke lige er en i nærheden af dig. En professionel fotograf koster en del = ja.
Men der er løsninger så et billede måske kun koster 60 kroner stykket og så er det også dit billede.
Fra Herning
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 77
Fra  Tjill Networks Skrevet kl. 12:33

Sune Kovshøj:
Efter som billederne på google formentlig er andre menneskers billeder som google generere i dens billedsøgning, skal du formentlig have tilladelse, men du kan jo altid tage chancen og håbe de ikke opdager det. Jeg vil dog ikke anbefale det :)

Undskyld mig, hvis dette kommer til at lyde negativt - det er ikke sådan ment ;)

Men - har Google spurgt om lov til at inkludere alle de billeder man kan søge på via Google?

Google gemmer endda cachede versioner af teksten på siderne, så har de også spurgt om lov til dette?

Jeg ved det faktisk ikke - men jeg tror ærlig talt ikke de har :)

Mon ikke de skriver i deres betingelser, at man til enhver tid kan kontakte dem, og så fjerner de det indhold man ønsker, hvis man er den retmæssige ejer.

Nu er "problemet" så nok, at Google er *så* store, at ingen ønsker *ikke* at være i deres søgemaskine, men er problemstillingen ikke akkurat den samme for en blog, en shop, en side der anmelder produkter?

Jeg har selv nogle projekter i støbeskeen, hvor jeg kommer til at skulle bruge mange billeder, som jeg ikke selv ejer. Det er brugergenerede indhold, så jeg styrer det på ingen måde, og har ikke i sinde at skulle godkende alt indhold, inden det bliver offentligt tilgængeligt. Jeg vil skrive i mine betingelser, at hvis du ikke ønsker dit billede/tekst kopieret (mod en henvisning til din side), kan du kontakte os, for at få det fjernet.

Om den holder i retten ved jeg ikke endnu, men et er noget jeg vil undersøge, når jeg kommer så langt.

Hvis nogen allerede har svaret, må i meget gerne dele det her ;)

Selvstændig konsulent inden for hosting, udvikling, outsourcing, sikkerhed m.m. - se http://tjill.net

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:24

Du kan evt. prøve at tage fat i din leverandør eller producenten og høre om de ikke har nogle billeder du kan bruge ?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)