Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billeder fra google

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Apr 12
Indlæg ialt: 58
Fra  Ulstrup & Kjær Trading I/S Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i gang med en hjemmeside, hvor jeg skal bruge billeder af diverse produkter. Er det tilladt bare at finde billeder af produkterne på google og så sætte dem ind på min hjemmeside eller skal man have tilladelse?

håber der er nogen der kan hjælpe.

Hilsen Lasse

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Dice 'n Drinks Skrevet kl. 00:17
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Efter som billederne på google formentlig er andre menneskers billeder som google generere i dens billedsøgning, skal du formentlig have tilladelse, men du kan jo altid tage chancen og håbe de ikke opdager det. Jeg vil dog ikke anbefale det :)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:19

Nej.

Du kan købe brugsrettighederne til billeder, via flere forskellige tjenester. Det virker som en ny verden for dig, så husk derfor at læse betingelserne grundigt igennem. Normalt er det meget nøje beskrevet, hvilke brugsrettigheder du køber dig adgang til. Selvom du f.eks. må bruge billedet på din hjemmeside, er det ikke sikkert du må bruge det som tryk. Der kan også være forskel på om de skal bruges kommercielt eller privat.

Hvilke typer billeder søger du?

Fra Aars
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 00:21

Lasse, det er altså noget snavs. Som en udgangspunkt koster billeder penge.

Hvis du spørger en producent pænt om billeder for at sælge deres varer, så kan det godt ske de siger ja til at du må bruge dem gratis.

Du kan sagtens selv regne ud hvordan en konkurrent vil reagere, hvis han finder ud af, at du har brugt hans billeder og det er ikke særligt svært for ham at undersøge.

Det er vist ikke billigt...

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:23

Sune Kovshøj:
Jeg vil dog ikke anbefale det :)

Det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse :-). Google Billedesøgning kan i øvrigt bruges til at finde kopier af billedet, ved at trække billedet man ønsker at søge efter, ind i søgefeltet.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:26

vis du starter en webshop har producent tit billeder de kan sende du må bruge der passer til deres produkt .

Man må ikke bare tage billeder fra google , men vis du finder en side kan du skrive til dem om du må bruge deres billeder, det er  tit ok især vis du linker til kilden hvor billeder er fra men husk altid spørge om lov først

korrekt der findes massevis steder man kan købe billeder på nettet

vis du vil have helt unikke billeder ingen andre har , som jeg synes er det bedste kan man få en fotograf til at tage billeder af sine produkter .

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:29

Sorry, jeg overså fuldstændig det var "diverse produkter". Typisk har producenten en række model fotos du kan bruge, men igen... undersøg det, før du gøre noget :-).

Fra Aars
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 00:37

Btw: En lille video om omvendt billedsøgning via Google:

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Apr 12
Fra  Ulstrup & Kjær Trading I/S Skrevet kl. 00:37

Okay :)

Ved godt at man ikke må bruge billeder fra andre af fx landskaber osv.
Men her snakker vi om specifikke produkter, fx uret Polar RS 100. Det kan man umildbart ikke finde via diverse Royalty Stock sider som fx iStock. 

Og tag man en søgning efter det på Google's billedsøgning (se her), så kommer der tusinder af identiske billeder. Så det er jo ikke umildbart et unikt billed. Ift. at tage et flot landskabsbilled som en fotograf har brugt mange timer på at redigere. Altså diverse webshops har jo heller ikke taget deres egen billed af deres produkter, og derfor er det ikke deres arbejde jeg stjæler.

Forstå mig ret - for self. er det ikke okay at tage billederne hos andre. Og diskussionen skulle egentlig heller ikke være om det er okay, eller ej - men egentlig hvad jeg skal gøre, når jeg har brug for et billed af fx Polar RS 100? Skal jeg kontakte webshoppen der har dem, eller hvad?  

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Apr 12
Fra  Ulstrup & Kjær Trading I/S Skrevet kl. 00:39

.. Hov. Så ikke de seneste svar - og der er jo nogen af dem som svarer meget godt på mit spørgsmål.
Men ja. Det eneste jeg så kan gøre er, at kontakte diverse sider der har billederne? Starter ikke en webshop, men en anmelderside.  

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)