Hej Alle, jeg har lavet en custom post type, hvor det er nødvendigt jeg har MANGE checkboxes, kan man lave en dynamisk funktion som opdaterer og gemmer om de er makerede eller ej? Indtilvidere har det virkelig været "a pain in the ass" og jeg synes jeg har kigget hele google igennem - ja det hele - og der har været nogle meget besværlige løsninger, håber at hører fra nogle wordpress guruer. Jeg plejer at bruge følgende når jeg tjekker enkelte checkboxes, men her kan der skulle tjekkes helt op til 25:
|
WORDPRESS Gemme flere checkboxes på en gang
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
- 1
Du kan også gøre noget lign: $fields = array('checkbox1', 'checkbox2', 'checkbox3', ..., 'checkboxn'); foreach($fields as $f) if(isset($_POST[$f]) update_post_meta($post->ID, $f, $_POST[$f]); else delete_post_meta($post->ID, $f); Det koden gør, er at løbe alle felterne igennem som du har defineret i det array ovenover, og så checke om de findes eller ej. Hvis checkboksen er checket, bliver data opdateret, ellers bliver den oprindelige værdi fjernet. Det er nødvendigt at fjerne (eller opdatere til en anden værdi, fx 0) den oprindelige værdi, da det ellers vil se ud som om, at checkboksen havde været checket. |
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)