Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ønske om at få penge retur i skat.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. Mar 12
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften kære Amino'er.

Jeg kører hårdt og kontakt på.

Hvad skal man gøre, hvis man ønsker at få penge retur i skat engang i marts?

Jeg får SU, som kører over mit hovedkort og deltidsjob, som kører over bikort.

Skal man sætte det beløb man forventer at tjene på, eller stiger ens fradrag så for meget?

- Morten Buch

Fra København
Tilmeldt 23. Mar 12
Skrevet kl. 23:27

Kontant * It's getting late.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:28

Morten_Buch:

Hvad skal man gøre, hvis man ønsker at få penge retur i skat engang i marts?

Jeg får SU, som kører over mit hovedkort og deltidsjob, som kører over bikort.

Skal man sætte det beløb man forventer at tjene på, eller stiger ens fradrag så for meget?

Ved ikke om jeg har forstået dig. Er det du vil, at sikre at du betaler skat nok i år, til at få noget tilbage i marts 2013 efter selvangivelsen

Først vil jeg sige, at du skal forskudsregistrere det du venter at få i SU (hvis ikke det sker automatisk) og det du venter at tjene på dit deltidsjob (og du er sikkert opmærksom på hvad du må tjene uden fradrag i SU - ellers check med dem) Gør du det korrekt - og det er jo ikke let - så skal du hverken af med noget, eller får noget retur til næste år.

Det har ikke så kæmpestor betydning om du opgiver din løn som lidt mere eller mindre, for du betaler jo skat af din løn via bikortet, og det vil sikkert ha samme trækprocent inden for ret vide grænser - så bare forskudsregistrer realistisk.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 23. Mar 12
Skrevet kl. 23:33

Du har forstået det korrekt.
Su'en bliver rettet til automatisk.

Okay. Lad os tage et eksempel.

Hvis jeg sætter min forskudsopgørelse til at tjene 700.000, så jeg bliver beskattet med topskat, vil jeg vel være sikret på at få penge retur?

Eller kan man sætte sin trækprocent højere, så man er sikret på den måde?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:42

Morten_Buch:
Okay. Lad os tage et eksempel.

Hvis jeg sætter min forskudsopgørelse til at tjene 700.000, så jeg bliver beskattet med topskat, vil jeg vel være sikret på at få penge retur?

ja så vil din trækprocent blive højere som udgangspunkt så det er helt korrekt - men det er jo "kun" trækprocentens forskel i forhold til det du faktisk tjener, du vil jo ikke komme til at betale skat af 700.000

Du vil nok få dem til at undre sig hos skat - hvis du forskudsregistrerer 700.000 kr og kun tjener 20.000 kr  men hvad er formålet med at ville ha penge tilbage. Du får godt nok normalt 0,5% i rente men det er jo ikke det store vilde og er det af frivillige indbetalinger får du ikke noget

Du kan også normalt bede din arbejdsgiver hæve trækprocenten - men jeg må erkende, at jeg ikke ved om det kan ses som frivillige indbetalinger som ikke giver rente.

Hvis du er bange for den modsatte sag, at du skal af med penge, så er det nok ikke så farligt, for du betaler jo din trækprocent af det du tjener på bikortet, og den trækprocent vil som tidligere skrevet, nok være ens op til et langt større beløb. Det er mere farligt hvis du har indtægter fra værdipapirer o.l. og ikke har opgivet dem, for der kender skat ikke til det, og det kan give et smæk.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Svendborg
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 23:43

Få din arbejdsgiver til at sætte din trækprocent op, så skulle det gerne give lidt tilbage næste år.

Men rør ikke ved tallene der er andre ting der spiller ind så det kan også gå den anden vej.

Så opgiv den rigtige indtjening og få arbejdsgiveren til at sætte din trækprocent op.

Fra København
Tilmeldt 23. Mar 12
Skrevet kl. 23:51

Så konklusionen er, at jeg skal have sat min trækprocent lidt op.
Jeg troede faktisk, at det betød, at man ville "bidrage" med lidt flere skattekroner.

Så har jeg endnu et spørgsmål.

Den forskudsopgørelse som man sætter.. Er det det beløb, som man modtager før eller efter skat? Og hvornår skal man senest ændre den?

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 00:27

Pas på med bare at indberette et for højt beløb som forventet indtægt.

Da jeg ændrede min forskudsopgørelse for i år, fra 160.000 til 300.000kr steg mit månedsfradrag samtidig med 700kr, hvis jeg så ender med faktisk kun at tjene de 160.000kr som skat havde forskudsregistreret, ja så ender jeg jo med at skulle betale penge tilbage, da jeg så har haft for stort fradrag.

Fra Svendborg
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 07:22

Silversan: Lige præcis, det er derfor han skal opgive den rigtige indtjening og så kun sætte trækprocenten op, og det skal han få arbejdsgiveren til.

Og så er det beløbet før skat der skal opgives.

Fra København
Tilmeldt 23. Mar 12
Skrevet kl. 08:50

Jeg takker mange gange for de konstruktive svar..

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)