Okay. Lad os tage et eksempel.
Hvis jeg sætter min
forskudsopgørelse til at tjene 700.000, så jeg bliver beskattet med topskat, vil jeg vel være sikret på at få penge retur?
ja så vil din trækprocent blive højere som udgangspunkt så det er helt korrekt - men det er jo "kun" trækprocentens forskel i forhold til det du faktisk tjener, du vil jo ikke komme til at betale skat af 700.000
Du vil nok få dem til at undre sig hos skat - hvis du forskudsregistrerer 700.000 kr og kun tjener 20.000 kr men hvad er formålet med at ville ha penge tilbage. Du får godt nok normalt 0,5% i rente men det er jo ikke det store vilde og er det af frivillige indbetalinger får du ikke noget
Du kan også normalt bede din arbejdsgiver hæve trækprocenten - men jeg må erkende, at jeg ikke ved om det kan ses som frivillige indbetalinger som ikke giver rente.
Hvis du er bange for den modsatte sag, at du skal af med penge, så er det nok ikke så farligt, for du betaler jo din trækprocent af det du tjener på bikortet, og den trækprocent vil som tidligere skrevet, nok være ens op til et langt større beløb. Det er mere farligt hvis du har indtægter fra værdipapirer o.l. og ikke har opgivet dem, for der kender skat ikke til det, og det kan give et smæk.
vh