Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil gerne eje en masse .dk domæner - Hvordan gør jeg dette billigst?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 3. May 11
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino.dk!

Jeg har fundet en del fede .dk domæner, jeg godt kunne tænke mig at bruge ude i fremtiden, når jeg får tiden til det. Så jeg vil gerne købe dem og så bare have dem liggende, til at jeg skal bruge dem.

Jeg har fundet en del tråde herinde fra 2007,2008 og længere tid før og så en fra 2011. Men altså jeg kan godt selv finde det billigste via google, med oprettelse og det hele. Men har intet forstand på det som sådan. Så mangler lige lidt hjælp.

Hvis vi nu siger, at jeg gerne vil eje: minhjemmeside1.dk, minhjemmeside2.dk, minhjemmeside3.dk, minhjemmeside4.dk osv. Men at der ikke skal være noget på disse sider (endnu). Men at jeg ejer dem, så de ikke bliver optaget.

Hvad skal jeg kigge på? Jeg har læst de andre emner herinde, og der kunne man købe nogle uden webhotel. Altså bare siden. Men de fleste steder, når jeg så skriver det ind, så kommer der oprettelse på 100-300 kr og så bliver det dyre jo flere jeg køber på samme tid?

Hvad gør man, hvis man gerne vil registrere f.eks. 15-20 domænenavne, billigst muligt? Hvor det skal være muligt, at kunne rykke dem til et andet sted, når de skal bruges.

Håber at nogle, kan forstå hvad det er, at jeg mener og kan hjælpe mig med dette.

Eller om jeg evt. kan gøre, at disse domæner bare sender en videre til en hjemmeside, jeg bruger til at teste ting på, indtil de skal bruges. Kan det passe at det koster 200+ kr pr. år pr. domæne, for at sende det videre? Fordi så vil jeg hellere bare have domænerne uden det. Men synes bare at det er et svært markedet, når man ikke rigtig har forstand på det. Nogle steder står der at det koster 45-75 kr årligt. Men så kommer der oprettelse på 100-300 kr på næsten dem alle og sådan. Så synes jeg at det er lidt dyrt, at jeg skal til at give næsten 400 kr x 15. Fordi så er det lige før at det er billigere at købe det inkl. webhotel med oprettelse?

Synes at det er meget at give 6.000 kr for bare at eje 15 domæner. Men det er måske sådan at det foregår? Og så derefter koster det omkring 45-75 kr x 15 de efterfølgende år.

På forhånd tak!

Hav' en god aften.

Med venlig hilsen

Har 1000 ideer, men for lidt tid til at fører dem ud livet, grundet uddannelse og arbejde. Håber en dag, at få tid til at leve 100% af mine egne projekter.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:07

man køber dem hos http://www.webhosting.dk/ der betaler man kun kost prisen hvad et domæne koster

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 18:11

Så vidt jeg husker, har Surftown stadig .dk-domæner til indkøbspris. Der koster et webhotel naturligvis en smule, men ved så mange domænenavne, kan deres tilbud være at foretrække. Held og lykke med indkøbene!

Tilmeldt 3. May 11
Skrevet kl. 18:18

Okay. Men jeg ved at man ikke må købe domæne for at videresælge dem. Men det er fordi at jeg har fundet omkring 15 ledige domænenavne, som er meget simple og enkelte og er faktisk overrasket over at de er ledige. Planen er at starte en webshop op på et tidspunkt, når der er tid til det. Men jeg kan ikke rigtig finde ud af, hvad det skal være. Jeg ved godt, hvad der skal sælges og dertil passer alle 15 navne. Men til den tid, skal jeg nok kun bruge 1 af dem. Men jeg kan ikke finde ud af hvilket allerede nu.

Men ellers kan jeg vel bare opsige dem til den tid, altså dem jeg ikke skal bruge.

Men hvis vi siger, at jeg skal sælge computer, så er det navne som: Computerbutikken.dk, Computerbiksen.dk, Computer.dk, Billigecomputer.dk, Lavpriscomputer.dk, Dincomputer.dk, Pc.dk, PCButikkendk osv. osv.

Men ellers må jeg jo bare til den tid, finde det jeg bedst kan lide og så få samtlige af de andre navne til at sende en videre til hovedsiden. Men kan man godt til den tid gøre, at f.eks. at alle siderne: PCshop.dk, Computershop.dk, Pcbutikken.dk, Computerbutikken.dk osv. som sender en videre til hovedsiden: Computer.dk, gøre at f.eks. alle 10 sider kommer som de første 10 sider på google, når man søger? Hvis man får nogle eksperter på opgaven? Evt. få lavet 14 sider, med professionelt unikt design, som bare fortæller om min side og så der står et link til hovedsiden?

På forhånd tak og tak for svarene indtil videre.

Har 1000 ideer, men for lidt tid til at fører dem ud livet, grundet uddannelse og arbejde. Håber en dag, at få tid til at leve 100% af mine egne projekter.

Fra Kbh S
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 18:20

Hej 

Jeg mener at du hos dandomain, kan leje et domæne uden at skulle leje et webhotel oveni.

Husk at du IKKE kan købe et domæne i Danmark, du kan kun leje det. Det er den danske stat der ejer alle domæns. 

WebHotel gratis en hel måned, Brug rabatkoden: gratis
Hvis du ikke er tilfreds, er du IKKE bundet til køb.

Tilmeldt 3. May 11
Skrevet kl. 18:23

Eller lave 15 forskellige webshops, med forskelle unikke professionelle designs som sælger de samme produkter? Til samme pris? Eller evt. nogle lidt dyre? Eller er det ulovligt? Hvis man selv ejer dem alle?

Altså man kunne jo evt. oprette et firma: NHP HOLDING ApS som så ejer alle 15 webshoppe?

Så f.eks. på www.Computerbutikken.dk så står der i bunden:

Computerbutikken.dk er en del af NHP HOLDING ApS CVR: xxxxxxxx - www.NHP-HOLDING.dk

Kan dette hovedfirma, så godt eje alle de andre CVR-numre på de andre butikker?

Eller vil dette være dumt? Hvis der er nogle der sidder med lidt erfaring. :-)

På forhånd tak.

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 19:03

Nej, det er ikke nødvendigvis dumt - selv om 15 shops måske er for meget. Jeg MENER (ret mig hvis jeg tager fejl) har Martin Thorborgs E-Pusher nogle sider omkring netop dette.

Først lav én webshop, og få den til at køre.

Opret herefter en ny, hvor priser fx er 10-15% højere, leveringstiden anderledes, fri fragt osv. Tjek om det sælger mere/mindre en "originalen".

Det kan man jo godt gøre med 2-3 shops :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 574
Fra  SB Group Skrevet kl. 19:16
Jeg køber altid mine .dk domæner ved webhosting.dk til 45 kr. hvilket er det billigste og også den pris man betaler til DK-Hostmaster andet år. Bagefter flytter jeg dem UnoEuros DNS Service som er gratis hvis man flytter .dk domæner. Så har jeg alt samlet og så er den bedre og flottere Smile

Få 3 måneders gratis hosting -> UnoEuro Rabatkode

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 19:43

På gratisDNS (www.gratisdns.dk) kan nu nemt og billigt parkere en masse domæner.

Hilsen, Robert

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 19:48

Emil Stahl Pedersen:
Jeg køber altid mine .dk domæner ved webhosting.dk til 45 kr. hvilket er det billigste og også den pris man betaler til DK-Hostmaster andet år. Bagefter flytter jeg dem UnoEuros DNS Service som er gratis hvis man flytter .dk domæner. Så har jeg alt samlet og så er den bedre og flottere Smile

Hvordan bliver du din DNS server fra DK-Master af? Fordi har ikke fundet ud af det endnu? da jeg gerne vil have dem over til min meebox konto
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)