Nu skriver du, at du har købt domænenavnet, men jeg ville måske overveje at kontakte den fond og høre dem ad nærmere, om det kan gi' nogle konflikter.
Nu kender jeg selv tilsvarende i anden sammenhæng, hvortil en advokat blev involvret for at få adskilt tingene, selvom det fortsat kan forvolde nogle forvirringer hos mange af årsager, jeg ikke vil nævne i dette forum.
Mit råd er absolut at få en afklaring nu, du er så ny inde i processen, hvor det kan nås at ændre på mange ting, hvis det måtte være til gavn for dig selv. Få evt. gratis sparring hos KEC (Københavs Erhvervscenter), hvor de har speedrådgivning, som er til stor glæde for mange. Det er kun gratis for borgere i Københavns kommune, men ellers koster det et mindre beløb at deltage. Til netop dette arrangement kan man booke 20 min. gratis rådgivning hos bl.a. en advokat, som du kan sparre dig med for at være på den sikre side udover også at forhøre dig nærmere hos den føromtalte fond.
Hvis du vil undgå risiko for krav om ophøre med brug af navnet, skal du tjekke om der ligger en varemærkeregistrering på navnet og tjekke med fondens bestyrelse, om fonden driver erhvervsvirksomhed i en en branche, der ligger tæt op ad din branche - og der derfor opstår risiko for forveksling med din virksomhed.
Domæneregistrering og navneregistrering hos Erhvervsstyrelsen er ikke i sig selv nok til at fortrænge fondens eventuelle varemærke - opstået enten ved brug eller ved registrering.
Det er ærgerligt at introducere navnet og oparbejde en kundekreds og så rende ind i vanskeligheder med dit varemærke.
Opstår der problemer, har det stor betydning for din retsposition, om du har gjort et rimeligt arbejde for at tjekke af med fonden om der kan opstå varemærkeproblemer...
Jeg ringet ind og spurgte Fonden - via nummeret på CVR, og det var en Bold Klub - som udlejede nogle lokaler til et hus de havde stående.
Og at det bare var det, og ikke andet udover - hvor de også havde en bestyrelse.
En meget ældre herre, men han takket pænt nej - og at det syntes han ikke var en god ide, jeg er dårligt nok sikker på at han forstod hvad der var tale om.