Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtage domænenavn?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

hej, har kigget på et domænenavn der kunne være interessant for mig - det er dog pt brugt af et firma der hedder noget andet, men sender trafik videre til deres hjemmeside, altså en skyggeside!

Hvis jeg nu opretter et firma med domænenavnet og så gør krav på det, er det muligt?

domænenavnet er et alm brugt ord

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 14:45

Ja det kan du da godt, men det vil du næppe få noget ud af.

Du kunne jo overveje at gå i dialog med det pågældende firma omkring køb af domænenavnet, det vil du nok komme længere med.

Nu er der jo ingen der siger de bruger domænet til skyggesider, det kan jo være de bruger mail på domænet, og så blot viderestiller domænekald til deres egen hjemmeside.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 14:48

Oxkjær:

Ja det kan du da godt, men det vil du næppe få noget ud af.

Du kunne jo overveje at gå i dialog med det pågældende firma omkring køb af domænenavnet, det vil du nok komme længere med.

Nu er der jo ingen der siger de bruger domænet til skyggesider, det kan jo være de bruger mail på domænet, og så blot viderestiller domænekald til deres egen hjemmeside.

det er ret sikkert de ikke vil sælge, det er et meget populært søgeord domæne som er i deres branche og de viderestiller alle tryk på alle menuer til deres egen hjemmeside der er en kopi, altså jo en skyggeside

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 15:40

OK, men jeg tror ikke du på nogen måde vil kunne gøre krav på domænet blot fordi du opretter et firma med samme navn.

Nu var det også blot et forslag/gæt jeg kom med, kender jo ikke det aktuelle domæne Wink

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 15:43

Når du skal overtage et domænenavn, skal du bevise du har en speciel interesse i at overtage det - hvis det er et generisk navn.

Her skal du bevise at du har en interesse i et domænenavn der er mere end den normale danskers interesse. F.eks. at du har et firma der sælger noget der kan forbindes med domænenavnet.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 15:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rolig nu, det er altså ikke bare sådan at man lige kan napse en konkurrents domæne, bare fordi man synes man kan bruge det bedre selv. 

Se f.eks. denne sag, som er "dugfrisk" af d. 10 Maj 2012. Der er tale om en virksomhed der registrere et firmanavn i 2011 og nu vil overtage domænet. De fik ikke ret til at overtage domænet, selvom det var første del af deres firmanavn. Og de har et varemærke med ordet!

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 16:21

NY:

Se f.eks. denne sag, som er "dugfrisk" af d. 10 Maj 2012. Der er tale om en virksomhed der registrere et firmanavn i 2011 og nu vil overtage domænet. De fik ikke ret til at overtage domænet, selvom det var første del af deres firmanavn. Og de har et varemærke med ordet!

ikke helt det jeg spørger om, da den skiller sig ud i forhold til det spurgte, ved at firmaet 'Modstrøm Danmark A/S' prøver at overtage et domæne,'modstrøm.dk', der ikke er deres firmanavn, havde det været domænet 'modstrømdanmark' var det nok noget andet og mere det jeg spørger om.

men fint eksempel på at det kan være svært, kender du et andet eksempel der matcher og der er en afklaring på det, så er vi ved at indkredse om det kan lade sig gøre mere præcist

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 20:03

Fitness Udstyr:

NY:

ikke helt det jeg spørger om, da den skiller sig ud i forhold til det spurgte, ved at firmaet 'Modstrøm Danmark A/S' prøver at overtage et domæne,'modstrøm.dk', der ikke er deres firmanavn, havde det været domænet 'modstrømdanmark' var det nok noget andet og mere det jeg spørger om.

men fint eksempel på at det kan være svært, kender du et andet eksempel der matcher og der er en afklaring på det, så er vi ved at indkredse om det kan lade sig gøre mere præcist

Der er jo flere ting, der er blandt andet også at klager har et varemærke med "Modstrøm" Selv det var ikke nok til at få fat i domænet.

Det jeg mener er bare, find et andet domæne. Du får imo meget svært ved at retfærdiggøre at du har mere ret til domænet, specielt fordi der rent faktisk ligger indhold på siden. Også selvom det i dine øjne er en "skyggeside"

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)