Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af varer

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas...det er helt o.k.

For mig at se lyder det bare som om der er tale om et meget lille regnskab....som kan klares via et lommebogholderi.

Men o.k virksomheden kan jo have vokseværk.  SS

MvH

Peter

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:59

Tak for svarene.

Så jeg fortæller min ven hans underskud er 700 kr. og ikke 3.700, og at han skal bogføre de 3.000 som en betalt faktura, men så bogføre dem på en varekonto så de ikke står som en udgift.

Hvad så når han sælger en flaske? Lad os sige at flaskerne er købt ind til 50 kr stk. og han sælger en for 100 kr. Skal han så kun trække en flaske fra i regnskabet? 

@Thomas Holst

Nej tak, jeg eftersøgte en revisor - ikke et økonomiprogram.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:16

normalt vil et økonomisystem lagerstyre, og ja så når han sælger en flaske till 100 kr, så flytter den indkøbsprisen for det ene styk over fra lager(værdi) til omkostning for varekøb af sig selv, ellers må han jo gøre noget manuelt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 15:29

Thomas Holst:

I det hele får han et funktionelt system og et godt overblik. Så bliver det lettere for ham, at holde styr på det hele.

Billigste løsning hos Dynaccount koster 1.584 kr. årligt, så vidt jeg kan se af jeres hjemmeside. For den pris kan der købes mange timers bogholderi hos en bogholder (eks. 5,5 timers bogføring hos mig).

Det lille regnskab, som trådstarter bringer på banen kan med stor sandsynlighed bogføres på under 1 time.

Kan jeres system derudover rådgive trådstarter omkring årsafslutning, skatteregnskab, mv.?

Min vurdering er, at det vil være billigere og nemmest for trådstarter at kontakte en revisor eller en dygtig bogholder. Jeg vil derfor give Peter Revisor ret i, at du holder en salgstale, og at du anbefaler en subjektiv løsning, som ikke er den optimale for trådstarters vens situation.

Det kan være ganske udmærket at anbefale et økonomisystem - jeg kan bare ikke se, at det er løsningen her.

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 15:41

Peter - Revisor:

Thomas...det er helt o.k.

For mig at se lyder det bare som om der er tale om et meget lille regnskab....som kan klares via et lommebogholderi.

Men o.k virksomheden kan jo have vokseværk.  SS

MvH

Peter

Efter der er kommet flere indlæg til kan jeg også godt se, at der nok bliver tale om en meget lille regnskab. Men ja, som udgangspunkt har man vel vokseværk? ;)

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:47

Thomas Holst:

Peter - Revisor:

Thomas Holst.

Hvad har din salgstale med selve spørgsmålet at gøre

MvH

Peter

Hej Peter :)

Trådstarter bringer to ting på banen. 1) Hvornår de omtalte varer skal bogføres. 2) Der efterlyses en revisor løsning til at hjælpe kammeraten fremadrettet.

I og med, at du selv, som altid, kort og præcist svarede på spørgsmål 1, tog jeg fat i den anden ende, med et forslag til en fremadrettet løsning. Jeg burde vel have knyttet mit svar direkte til spørgsmålet så der ikke er nogen tvivl, men sådan er det når det går hurtigt.

At du udelukkende ser det som en salgstale, er helt ok med mig. Jeg har et produkt, som jeg mener kan hjælpe og som er relevant for trådstarters spørgsmål, så kan det nok ikke undgåes at komme til at lyde lidt som en salgstale :)

Dbh Thomas

Jeg må for en gangs skyld give Peter ret, og det er en salgstale, du kommer med tidligere.

Jeg har iøvrigt endnu ikke set et regnskabsprogram, der kan løse almindelige bogføringsopgaver uden hjælp fra en person med lidt kendskab til debet/kredit m.v.

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:50

Martin E. Jensen:

Thomas Holst:

I det hele får han et funktionelt system og et godt overblik. Så bliver det lettere for ham, at holde styr på det hele.

Billigste løsning hos Dynaccount koster 1.584 kr. årligt, så vidt jeg kan se af jeres hjemmeside. For den pris kan der købes mange timers bogholderi hos en bogholder (eks. 5,5 timers bogføring hos mig).

Det lille regnskab, som trådstarter bringer på banen kan med stor sandsynlighed bogføres på under 1 time.

Kan jeres system derudover rådgive trådstarter omkring årsafslutning, skatteregnskab, mv.?

Min vurdering er, at det vil være billigere og nemmest for trådstarter at kontakte en revisor eller en dygtig bogholder. Jeg vil derfor give Peter Revisor ret i, at du holder en salgstale, og at du anbefaler en subjektiv løsning, som ikke er den optimale for trådstarters vens situation.

Det kan være ganske udmærket at anbefale et økonomisystem - jeg kan bare ikke se, at det er løsningen her.

Yes

Meget enkelt og meget præcist.

Tonny

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 16:10

Lucky Charm:

Hvad så når han sælger en flaske? Lad os sige at flaskerne er købt ind til 50 kr stk. og han sælger en for 100 kr. Skal han så kun trække en flaske fra i regnskabet? 

Ja.

Når man foretager status én gang årligt vil man korrigere med lagerets værdi, således de forbrugte varer bogføres som vareforbrug, og man behøver derfor ikke at opgøre lageret hver gang man sælger én flaske.

Tilmeldt 23. Jun 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:26 | Låst
Dette indlæg er blevet slettet.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:47

MartinDr:
jeg er pt i Billys Billing og der kan jeg kun sætte hele fakturaen som igangværende
Kender det ikke, men det lyder lidt underligt. At man i BB kun kan sætte en faktura ind som ret forbrug og ikke sætte fakturaen fra en leverandør ind via lager? Hvis det er det du mener er problemet, tror jeg der må være en løsning i BB, mon ikke en her kan forklare hvordan. Det er jo helt standard, at en leverandør faktura med f.eks 1000 varer skal kunne tastes via lagerstyring af en eller anden art, men jeg er blankt på Billys B

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)