Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ang. registrering af enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Nr. Broby
Tilmeldt 25. May 12
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg sidder lige nu og skal til at starte en enkeltmandsvirksomhed, som skal skal drive webshop.

Jeg har siddet det meste af weekenden og læst herinde og andre steder på nettet for at finde svar på alle mine spørgsmål, og har da også fundet svar på det meste, der er dog et par specifikke ting, jeg ikke har kunnet finde det eksakte svar på eller ikke har forstået ordenligt. Det håber jeg at nogen af jer kloge hoveder her inde kan svare på.

1. Jeg kan se nogen steder at folk er momsregistreret under deres personlige navn (Fx: Peter Hansen) frem for et virksomhedsnavn (Fx Peters Skobutik), skal det være det ene eller det andet når man opretter en enkeltmandsvirksomhed, og kan man ændre på det senere hvis der bliver brug for det?

2. Kan man godt kalde sin virksomhed en ting og sin webshop noget andet? - Umiddelbart lyder dette måske som et mærkelig spørgsmål, men lad mig prøve at komme med et fiktivt eksempel for at forklare:

Virksomhedsejer har stor interesse for Gartneri og havearbejde. Han har fundet et godt navn han kunne tænke sig at registrere sig under: "Nye Horisonter", under dette navn kunne han godt tænke sig at lave et online webmagasin om Natur, Havearbejde og lignende. Der ud over kunne han med tiden måske også forestille sig at lave foredrag og konsulentvirksomhed omkring relaterede emner. Der ud over vil han også gerne have en webshop tilknyttet virksomheden hvor han vil sælge havebøger og andre bøger med relevante emner. Butikken vil blive den primære indtægtskilde, og ejer syntes derfor at den skal have et anderledes og unikt navn som skiller sig ud, så folk husker det. Derfor vil han kalde Webshoppen for: "Den grønne havenisse". - Må han det? Er det tilladt på den måde at have et navn til firmaet og et andet til butikken?

Håber der er nogen der har svar på dette. :)

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 23:32

1. Ja du kan godt ændre det, faktisk på under 5 minutter online via. webreg. - Det så skal du til at have lidt besvær med at sende nogle nye papir ind til banken osv. Men ikke det helt store problem.

2. Håber jeg da. Min virksomhed hedder SERPNAME, men mine sites går bestemt ikke under disse navne :)

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 23:32

Du kan nemt skifte navn online..

Jeg har selv haft et firmanavn hvor hjemmesidenavn var anderledes og det var uden problemer så tror ikke det er et problem men en god ide at gøre opmærksom på det juridiske navn/firma bag webshop x. Fx under "om os" osv.

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Nr. Broby
Tilmeldt 25. May 12
Skrevet kl. 23:43

Tak for svar.

Havde også tænkt mig at skrive både på fakturaer og hjemmeside noget i den stil. Fx: (Hvis vi bruger det fiktive eksempel igen) Den grønne havenisse - en del af Nye Horisonter.

Fra Nr. Broby
Tilmeldt 25. May 12
Skrevet kl. 23:52

Vil bare være 100% sikker på at der ikke er noget galt i at bruge en sådan opbygning. :)

Fra Nr. Broby
Tilmeldt 25. May 12
Skrevet kl. 09:30

Er der andre der har lignende erfaringer, med at gøre det på denne måde høre jeg gerne fra jer. :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)