Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturaer ifm. regnskab (fra Odesk.com)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Firmaet Odesk.com samler til min store irritation forskellige "under-fakturaer" sammen og trækker dem fra min konto uden der følger en vedhæftet fil med i form af en faktura.

Nedenfor er det 1) som viser at de trækker $23.56 fra min konto.

Det gør de på baggrund af 2) og 3) som hver har et pdf-dokument tilknyttet.

1) Dec 29, 2011  11886734  Payment  Visa 2397    $23.56  $0.00

2) Dec 28, 2011  11882610  Fixed Price  End of Assignment   Zeeshan H  ($5.56)  ($23.56)
3) Dec 28, 2011  11876471  Milestone  Hi, I'll return to you within a week or so. /Anders   Margarita De La Pena  ($18.00)  ($18.00)

I forbindelse med mit regnskab (danske enkeltmandsfirma), er jeg da nødt til at "merge" 2) og 3) i et pdf-dokument og lade det gøre det ud for fakturaen for de hævede $23.56?

Der er hævet $23.56 fra min konto fordi jeg har fået to ydelser til en pris af hhv. $18.00 og $5.56, men jeg har kun pdf dokumenter for de to ydelser.

Eller kan jeg gøre noget smart der sparer mig besværet med at "merge" 400 pdf dokumenter ifm. mit regnskab?

/Anders

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 23:10

Du kunne betragte pdf'erne som kreditorfakturaer, og så bogføre afregningen for sig selv.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Skrevet kl. 23:18

Hej,

Nå ja, de kan vel bare betragtes som individuelle fakturaer.

Men er det så ikke lidt mærkeligt, at beløbene ikke stemmer eksakt overens med dem på kontoen?

I sidste ende går det jo selvfølgelig op, men må der gerne være uoverensstemmelse på de enkelt beløb?

VH.

Anders

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 23:23

Altså, umiddelbart ser beløbene i dit eksempel da ud til at passe meget fint sammen, så jeg er ikke helt med på hvad du mener med at beløbene ikke stemmer eksakt overens.

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Skrevet kl. 23:35

Hej Claus,

Det jeg mener er, at der på min netbank står, at der er trukket $23.56 (i kroner).

Hvis jeg så opgiver to regninger på hhv. $18 og $5.56 (i kroner) stemmer beløbet på bankkontoen ikke overens med de to regninger på $18 og$5.56 som jeg i øvrigt kun har i dollars.

M.a.o. tror jeg det er bedre jeg "merger" de to regninger til et pdf-dokument og siger at de sammen udgør en regning på $23.56 - og at det er det der hævet på min bankkonto (i kroner).

/Anders

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 15:30

Jeg kan stadig ikke se hvad der skulle være problemet.

1. Regningen på USD 18 bogføres som omkostning, og med modkonto på kreditoren Odesk.com (Debet omkostning, kredit Odesk.com)

2. Regningen på USD 5,56 bogføres som omkostning, og med modkonto på kreditoren Odesk.com (Debet omkostning, kredit Odesk.com)

3. Afregningen på USD 23,56 (18+5,56) posteres på kreditoren Odesk.com og med modkonto banken (Debet Odesk.com, kredit bank)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)