Hej aminoer! Så har jeg kastet mig ud i affiliate marketing - med meget lidt viden i ærmet. Jeg har i længere tid opdaget flere og flere bloggere blandt de unge. I den forbindelse, har jeg lavet en hjemmeside. Det skal være et mødested, for alle de unge bloggere. Indholdet er artikler, med tips til bloggersystemer, host osv. Derudover har jeg lavet et forum, som gerne skulle danne et mindre netværk blandt bloggerne. Nu er hjemmesiden klar til affyring. Men der er lige et problem: hvordan får jeg læsere rettet til netop min målgruppe? - ups... Det er nemlig sådan at jeg har et relativt lille budget, dels fordi jeg lige er kastet mig ud i affiliate marketing, og derfor ikke vil pumpe en masse penge i det til at starte med, men jeg regner da heller ikke med at tjene tusindevis af kroner til at starte med(eller nogensinde), så jeg har nok ikke tænkt mig at bruge adwords, facebook og lignende. Der må da være en smartere metode, hvad siger i? |
Hej Knuth
Nu må du ikke tage det her for hårdt, men hvis jeg skal være helt ærlig, så jeg ikke helt vild med de projekter, hvor en som er ny i online marketing starter sin forretning ved at åbne et site om hvordan man laver online marketing.
Jeg tror altså det bliver svært for dig at at opbygge en læserskare, når du ikke selv har en masse viden og erfaring om emnet at tilbyde læserne.
Ville det ikke være mere relevant at starte med at bygge et website om et emne, som du allerede ved en pokkers masse om?
Hvis du ved en masse om et emne, og du er god til at formidle det, er det ret let at tjene penge på sådan et projekt. Og når du så senere har en eller flere affiliate marketing succeser bag dig, er det pludseligt mere relevant, at du vælger at dele din viden med andre.
Giver det mening?
Du kan evt. høre min podcast med Ib Potter om lige netop hvordan du laver en succes ved at lave fedt indhold om et emne, du allerede brænder for og ved alt om:
http://pottercut.dk/anders-saugstrup/affiliate-marketing-med-anders-saugstrup/
Held og lykke med det hele!
Mvh Anders Saugstrup