Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal / skal ikke købe dette domæne?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har for nogle måneder (nok nærmere et års tid siden, men ikke af betydning) siden kigget på et domænenavn som jeg godt kunne bruge i forbindelse med en af mine projekter. Domænet var optaget så derfor købte jeg det jo ikke. Men nu kan jeg se domænet er ledigt igen og overvejer om jeg skal købe det.

Skal bruge det som blog, info og landingpage til det andet domæne jeg købte i stedet.

"problemet" er at den tidligere ejer har en facebook gruppe med navnet på domænet og har oprettet profiler på diverse sider med navnet også. Det genere mig nu ikke rigtig at de er på siderne, giver bare reklame. Dog er den facebook gruppe lidt irriterende hvis jeg ikke kan få den, for så er der jo en anden som styrer navnet på mit domæne - på facebook i hvert fald...

Facebook gruppen har samme navn som domæne 100% identisk, men tidligere ejer som har oprettet den. Derfor har jeg jo ikke mere ret til navnet på facebook end han vil have og kan måske blive problematisk at få den fjernet, jeg ved ikke.

Mit spørgsmål er så. Skal jeg købe domænet og kontakte facebook for at få denne gruppe fjernet eller hvad de nu gør med det, eller skal jeg lade domænet være. Hvad havde du gjort..

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim.

Jeg mener det er muligt at få overdraget en facebook gruppe, hvis dine argumenter er iorden. Og det er de, hvis du ejer domænenavnet. Så se at få det købt, og derefter gøre krav på facegruppen.

Du skal nok lige lave en flot side på domænet, så de har noget at tjekke op på ;-)

Mener du kan tjekke facegruppen, nederst i venstre hjørne, om de har taget ejerskab over gruppen. Hvis ikke så gør du det bare ;-)

Dbh

Michael Haahr

Maler-maling.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)