Jeg tænker omkring B2B at det ikke er så ofte køb bliver gjort med det samme, ofte skal der møder til, telefon samtaler og mailen frem og tilbage. Men nu kender jeg jo ikke jeres produkt og hvordan jeres salgsproces fungerer.
Ja, det er også det jeg har kunnet læse mig frem til. Nemlig at, i hvert fald nogle, Affiliate netværk ikke er så meget for at tage imod B2B annoncører da de af erfaring ved at beslutningsprocessen ofte er lidt længere.
Vi tror dog stadig meget på at Affiliate er noget der skal prøves af. Rundt i verden er der rigtigt mange Websites, Blogs mv. som henvender sig til vores målgruppe; grafikere, marketingfolk, arkitekter, fotografer mv. Og ejerne af disse Websites, Blogs mv. må, på en eller anden måde, kunne motiveres til at promovere vores service, som jo er super-relevant for deres besøgende.
Vores service koster ikke særligt meget og de fleste er i gang med at udveksle filer og korrekturer med deres kunder umiddelbart efter at de har startet deres gratis demo. Og via konverteringssporing på vores Adwords og kan vi se at mange rent faktisk "signer op" og betaler umiddelbart herefter. Så det virker ikke som om at beslutningsprocessen er så lang ... lige ved vores produkt.
/Jesper