Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har Google adsense fast eCPM?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 249
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere ligget på en CTR på 0.14% hvilket jeg følte var meget lavt. Så jeg købe mig en bog og begyndte at læste op på hvordan man optimere på sin Adsense.

Jeg fulgte et par tips og blev glædeligt overrasket at efter en mindre ændring er den var steget til 0.40%.

Det gik dog op for mig senere at min CPC stille og roligt begyndte at falde så min eCPM kom ned og ramte det den tidligere har ligget på. Så nu har jeg 2 gange så mange kliks men med 2 gange mindre værdi per klik.

Jeg har intet ændret hvad mine søgeord angår.

Jeg har skiftet fra Grafisk standard banner, til grafisk Rektangel banner - Kan det have noget at sige?

Har Adsense fastsat en eCPM til min konto og beholder resten af pengene til sig selv, eller er dette blot et tilfælde?

Dette er ikke for at hænge Google ud på nogen måde, da jeg er godt tilfreds med google. 

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 249
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 15:06

Min CPC er steget igen. Jeg håber på at det kun var midlertidigt fald.

Den er ikke helt fordoblet men skulle det være sagen så må jeg sige at pengene for bogen var godt givet ud.

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 20:58

Steffen Rasmussen:

Jeg har tidligere ligget på en CTR på 0.14% hvilket jeg følte var meget lavt. Så jeg købe mig en bog og begyndte at læste op på hvordan man optimere på sin Adsense.

Jeg fulgte et par tips og blev glædeligt overrasket at efter en mindre ændring er den var steget til 0.40%.

Det gik dog op for mig senere at min CPC stille og roligt begyndte at falde så min eCPM kom ned og ramte det den tidligere har ligget på. Så nu har jeg 2 gange så mange kliks men med 2 gange mindre værdi per klik.

Jeg har intet ændret hvad mine søgeord angår.

Jeg har skiftet fra Grafisk standard banner, til grafisk Rektangel banner - Kan det have noget at sige?

Har Adsense fastsat en eCPM til min konto og beholder resten af pengene til sig selv, eller er dette blot et tilfælde?

De fleste af svarene på dine spørgsmål findes i googles egne hjælperessourcer, men here goes; generelt - eller ofte - vil en højere CTR medføre en lavere CPC og dermed en lavere eCPM. Dette skyldes typisk, at de leads du genererer konverterer mindre godt end ellers.

I denne forbindelse bør det dog nævnes, at adsense/adwords jo er et automatiseret budsystem, så der kan forekomme underlige udsving.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)