På ingen måde enig. Hvis man skal gøre det op i det store sæk penge så er der telefonsupport, mailsupport, chatsupport, de ansatte på stederne etc etc. Det må da på alle tænkelige måder være mest rentabelt at gøre selvhjælpere selvhjulpen. Jeg kan ikke forestille mig at det har været et mål bare at ramme IE.
Jo, så virker det på en computer der lige er pakket ud af en bedstemor der aldrig har brugt en computer før.
Hvordan vil du ellers forklare at de offentlige sider virker bedst i IE?
"Man" optimerer da ikke efter halvdelen. Så må man bruge nogle standarder der ikke kræver vendortilpasning i så stor udstrækning.
Det er jo så ikke halvdelen, men måske 80-90% af ens besøgende der bruger IE. Min pointe er at man skal udvikle til sine kunder , og ikke hvad der er smart eller nyt.
Jeg håber da på ingen måde at de ansvarlige har valgt et software hus, hvor udmeldingen har været "vi laver det så det virker i IE, den bruger størstedelen jo".
Sådan har de nok ikke formuleret det, men argumentet har nok været at det er største delen der bruger det, og at det er den ældste og mest udviklede browser, den der er udviklet mest til, den udviklerne har længst erfaring med osv. På den måde sidder IE stadig tungt på "markedet".
HTML5 er langt fra svaret, blot et nyt markup. Men jeg giver dig ret i at det bliver godt når alle har en mere eller mindre opdateret browser. Vendor prefixing er nok kommet for at blive - ihvertfald så længe de ikke kan blive enige om en fælles motor.
Vendor prefix høre til i CSS og ikke i html, og er kun opstået fordi der bliver udviklet parallelt på de forskellige browsere, hen imod en standart der bliver justeret løbende. De vil helt sikkert forsvinde, når specifikationen er på plads, og browser udviklerne har rettet ind(der kan så komme tilføjelser, men det er jo noget andet).
HTML5 bestemt ikke blot et nyt markup, arbejdet med standarten går ud på at fjerne alle de vildskud der har været i htmls historie, og udrydde nødvendigheden af plugins, plus at tilføje semantik og nye funktioner osv. Alle browser udviklerne er med i arbejdet, og det endelige resultat bliver html der virker i alle browsere og ser ens ud, uanset motor.
Teddy