Hej folkens, Jeg har læst lidt frem og tilbage om holdingselskaber.... og vil lige have tingene bekræftet. Er det rigtigt forstået at hvis jeg har virksomhed x aps og engang om året skyder hele overskudet til holdingselskabet, kan undgå at betale virksomhedsskatten? - Når jeg så har pengene i Holdingselskabet kan virksomhed x aps låne pengene tilbage. Kan man gøre det? Det vil jo resulterer i at efter 10 år fx. så er der x antal millioner i holdingselskabet. Som man så kan vælge at starte en ny forretning med, eller måske trække lidt fra gradvist..... Hvis man ønsker kunne man så starte en ny virksomhed med de penge der nu ligger i holdingselskabet!. Det var bare det..... - For mig lyder det lidt ulogisk, men hvs man kan er det jo ikke så ringe. Likviditet er altid et problem. så det kunne man løse ved at lave den slags struktur. Hilsen Conv. |
Hej conv.
Der skal altid betales virksomhedsskat, før man afsætter et skattefrit udbytte til Holding selskabet.
det er korrekt at Holding selskabet kan udlåne penge til dattervirksomheden.
De penge der er i Holding selskabet kan til hver en tid anvendes til at stifte ny selskaber med.
Hver opmærksom på at når man har en konstallation med Holding og datter virksomhed skal der udarbejdes kocernregnskab, det kræver en revisor = omkostninger.
mvh
Bækkelund