Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man i en årrække udskyde betalingen af skat.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej folkens,

Jeg har læst lidt frem og tilbage om holdingselskaber.... og vil lige have tingene bekræftet.

Er det rigtigt forstået at hvis jeg har virksomhed x aps  og engang om året skyder hele overskudet til holdingselskabet, kan undgå at betale virksomhedsskatten? - Når jeg så har pengene i Holdingselskabet kan virksomhed x aps låne pengene tilbage. Kan man gøre det?

Det vil jo resulterer i at efter 10 år fx. så er der x antal millioner i holdingselskabet. Som man så kan vælge at starte en ny forretning med, eller måske trække lidt fra gradvist.....

Hvis man ønsker kunne man så starte en ny virksomhed med de penge der nu ligger i holdingselskabet!.

Det var bare det..... - For mig lyder det lidt ulogisk, men hvs man kan er det jo ikke så ringe. Likviditet er altid et problem. så det kunne man løse ved at lave den slags struktur.

Hilsen

Conv. 

Tilmeldt 18. May 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:04
Hej conv.

Der skal altid betales virksomhedsskat, før man afsætter et skattefrit udbytte til Holding selskabet.

det er korrekt at Holding selskabet kan udlåne penge til dattervirksomheden.

De penge der er i Holding selskabet kan til hver en tid anvendes til at stifte ny selskaber med.

Hver opmærksom på at når man har en konstallation med Holding og datter virksomhed skal der udarbejdes kocernregnskab, det kræver en revisor = omkostninger.

mvh

Bækkelund

Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:47
Hej

lige en lille tilføjelse, der skal normalt ikke udarbejdes koncernregnskab for det der kaldes A og B (små) selskaber 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 12:31
hvis du vil begynde på sådan noget bør du nok bruge lidt penge på en revisor som kan rådgive helt præcist. Det er så ærgeligt at komme i klemme overfor skattefar - manden er kendt for at have hukommelse som en elefant :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 18. May 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:37
Hej Jantb

læs årsregnskabsloven engang til, alle holdingselskaber skal revideres. Du kan evt. kigge på E&S hjemmeside, hvor man kan se undtagelser for selskaber der ikke er revisionspligtige.

mvh

Bækkelund

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)