Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønudbetaling fra Danløn (ApS)

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 29. Feb 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie

Mange tak for din guide :) Jeg har NETS aftale og skattekort allerede var mere opsætningen jeg var i tvivl om. Jeg prøver lige at gå igennem ud fra demo firma og se om ikke det giver mening, ellers kontakter jeg dig lige :) Mange tak for hjælpen.

Mvh. Daniel

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 01:07

Peter - Revisor:

Hej.

Der er intet problem i at udbetale 1 helt års løn til sig selv f.eks. i december i et ApS.

MvH

Peter

Nej - det er der vel egentlig ikke noget i vejen med. Men husk, at A-skatten og arbejdsmarkedsbidraget skal indbetales senest 6 måneder efter lønnen er optjent.

Af den årsag vil jeg anbefale, at der som minimum beregnes løn 2 gange årligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:47

Espresso:
Nej - det er der vel egentlig ikke noget i vejen med. Men husk, at A-skatten og arbejdsmarkedsbidraget skal indbetales senest 6 måneder efter lønnen er optjent.

i et ApS som det her drejer sig om, skal a skat og am bidrag vel trækkes direkte med lønnen. Hvis den ex udbetales helt ult December, så er skatten tilhørende december og trækkes rent praktisk tidligt i Januar året efter (som en hver anden måned, skat omkring den 7 men måske er det et par dage senere i Januar, men ikke noget med 6 mdr efter i et ApS mig bekendt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 01:17

Cookie:

Espresso:

i et ApS som det her drejer sig om, skal a skat og am bidrag vel trækkes direkte med lønnen. Hvis den ex udbetales helt ult December, så er skatten tilhørende december og trækkes rent praktisk tidligt i Januar året efter (som en hver anden måned, skat omkring den 7 men måske er det et par dage senere i Januar, men ikke noget med 6 mdr efter i et ApS mig bekendt

Korrekt - tilbageholdt skat skal først som udgangspunkt først betales, når den er indeholdt i lønnen. Men hvis lønnen ikke udbetales senest 6 måneder efter indkomstmodtageren har erhvervet ret til lønnen, så skal A-skat og arbejdsmarkedsbidraget beregnes og indbetales til skat.

Jeg anbefaler derfor, at der som minimum udbetales løn 2 gange årligt.

F.1.3 Tidspunktet for indeholdelsen af A-skat mv.

A-skat skal som udgangspunkt indeholdes på det tidspunkt, hvor indkomsten udbetales, jf. KSL § 46, stk. 2, og KSLbek. § 20, stk. 1. Det gælder også ved udbetaling af acontovederlag, forskud og lignende, samt når et beløb godskrives en person, sådan at denne har dispositionsret over beløbet. Er udbetalingen ikke sket senest 6 måneder efter, at indkomstmodtageren har erhvervet endelig ret til den pågældende indkomst, skal A-skatten indeholdes på dette tidspunkt, jf. KSL § 46, stk. 2, 2. pkt. Det gælder dog, jf. KSLbek. § 20, stk. 1, 3. pkt., ikke A-indkomst, der udbetales af den indeholdelsespligtiges konkursbo, jf. afsnit D.9.

Tilmeldt 15. Feb 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:40

Hej.

Jeg står lidt i samme situation som Daniel Kim... Dog er alt fiktivt endnu, men jeg og partner ønsker at starte et aps, hvor vi udbetaler løn hver måned til ansatte (i starten vil det kun være os to). Er det muligt ikke at gøre det gennem DanLøn eller lignende? Så man sparer deres kontingent?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:47

Ja du kan gøre det direkte ved at logge på skat og bruge E-indkomst og tilmed gratis Letløn http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1709571 . Jeg har ladet mig fortælle det er blevet lidt lettere og at der er bedre tilknytning til ATP og feriepenge beregning og den slags idag end da jeg brugte det senest for et par år siden. Jeg vil dog sige, at de 15 kr per løn hos danløn er nogle af de bedste penge jeg idag bruger. Alle overførsler automatisk, alle beregning og alt ligger klart og tydeligt at hente, let tilgang til at lægge diæter og alt muligt andet på og god oversigt over de feriepenge der skal/kan afsættes regnskabsmæssigt løbende.

som nævnt er letløn nok forbedret idag, men hvad jeg hører, stadigt ikke så let som ex danløn

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:32

Mange tak for dit svar.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)