Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - min PC har fået virus (Antivirus Live)

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

PC'en kan startes i fejlsikret tilstand, men så kan jeg ikke få lov til at installere programmer :( I øvrigt blokerer virussen eksekvering af alle former for virusprogrammer (i hvert fald så vidt jeg kan se) - den skyder fx McAfee ned som en en trussel, det samme gælder nogle af de andre programmer, der er henvist til.

Så nu er vi i gang med at reinstallere det hele fra en recovery-CD. PC'en er ca. 4 år gammel, så lige nu henter den en bunke opdateringer. Heldigvis var der ikke så forfærdelig mange programmer som skal reinstalleres.

Så jeg håber virkelig ikke, at der er andre af jer, der bliver ramt af den. Og så forstår jeg stadig ikke, hvordan jeg har fået den - jeg er EKSTREMT forsigtig med, hvilke mails, jeg åbner, og jeg besøger udelukkende virkelig kedelige websites.

MVH
Kirsten 

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra København
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 141
Fra  ScanDix Skrevet kl. 07:40

Download G Data Antivirus, installer en prøveversion på en "rask" pc. Brænd derfra en BOOT-CD som du efterfølgende booter fra.

Download hér: www.scandix.dk/gdata-av-latest-download/

PS. G Data anbefales for bedste antivirus beskyttelse i seneste test af forbrugerbladet TÆNK fra April 2012.

Prøv dét....

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 08:14

Tak for alle svarene. PC'en er geninstalleret (den trængte vist også til en oprydning). Heldigvis var der ikke data lokalt, så det var udelukkende programmer, der skulle retableres, og det gik egentlig ret smertefrit - heldigvis havde jeg alle installations-cd'er, koder mv. Så det er overstået, og det kører normalt igen.

Men jeg undrer mig stadig over, at jeg overhovedet fik en virus - måske fordi jeg ikke havde installeret IE9? Men den er der nu, sammen med en ny opdateret virusbeskyttelse.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 08:25

Kirsten E:

Tak for alle svarene. PC'en er geninstalleret (den trængte vist også til en oprydning). Heldigvis var der ikke data lokalt, så det var udelukkende programmer, der skulle retableres, og det gik egentlig ret smertefrit - heldigvis havde jeg alle installations-cd'er, koder mv. Så det er overstået, og det kører normalt igen.

Men jeg undrer mig stadig over, at jeg overhovedet fik en virus - måske fordi jeg ikke havde installeret IE9? Men den er der nu, sammen med en ny opdateret virusbeskyttelse.

MVH
Kirsten

Hej Kirsten,

Min erfaring er, at alle kan blive ramt af disse vira. Det er uanset hvilken browser man har brugt og hvilket anti-virus program man har kørt.

Jeg har efterhånden fjernet en del af disse - og nogle af dem er mere genstridige end andre.

Men til andre der evt. skulle blive ramt så er her en fremgangsmåde:

1) Start i fejlsikret tilstand
2) Kør ComboFix.exe og  MalwareBytes

Det tager det meste, kan det ikke klare det så få en professionel til at kigge på det, tager normalt under en times tid at få væk og du undgår en geninstallation. 

Kan der ikke startes i fejlsikret tilstand, eller er du låst ude der - så find en professionel eller lav en geninstallation. Ellers hvis man vil selv, så kan man starte op i Windows Recovery Console og kører diverse værktøjer.   

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)