Min stationære PC er tilsyneladende ramt af en ondskabsfuld virus - jeg får en masse pop'up er fra Antivirus Live. Jeg har omgående slukket PC'en og taget den af netværket. (dette skrives fra min bærbare).
Nu er jeg ved at finde ud af, hvad jeg skal gøre - når man googler den kommer der mange råd frem, og jeg er absolut ikke expert, så jeg er virkelig i tvivl om, hvad jeg kan stole på.
Er der nogen, der kan bidrage med et godt/sikkert link og/eller vejledning? Det skal siges, at den er PC'en automatisk opdaterer Windows, og der køres jævnlige McAfee-virus scan.
Det er ikke helt klart, om det virker - jeg har kørt programmet igennem, og det finder nogle ting (men ikke den 'rigtige'), og så bliver man bedt om at betale. Og jeg er ikke helt klar til at aflevere kreditkortoplysninger, når de ikke har fundet virusen.
Så jeg leder stadig efter en måde at blive fri for virussen.
Hos MySecurityCenter.com er vi lige gået live med verdens bedste antivirus. Som en med-Amino vil jeg gerne hjælpe dig af med den, selvfølgelig uden beregning. Send mig en privatbesked, så kan jeg hjælpe dig videre, hvis du har lyst.
som Kim nævner så anvend Malware bytes, den fjerne nævnte virus, som iøvrigt er r*v irriterende. du skal muligvis starte op i safemode og køre programmet
Desværre er den ualmindelig ondsindet - den blokerer fuldstændig for download og eksekvering af ægte virusprogrammer. Nogle steder, henvises til, at man skal lukke nogle af de kørende jobs, men det afvises som en uautoriseret handling.
Opstart i fejlsikret tilstand virker heller ikke - her er det ikke muligt at installere et nyt program. Så det er en rigtig ØV-ting. I øvrigt undrer det mig, at den ikke er fanget af McAfee, jeg var naiv nok til at tro, jeg have gjort alt, hvad man kunne for at undgå at få virus. Så det er nok nødvendigt at geninstallere maskinen. Heldigvis har jeg alle data liggende på et netværksdrev, så der er ikke sket skade der.
Kan du ikke starte fejlsikret med netværk? Alternativt download exe filen med din bærbare til en USB stick og så derfra instaler på virusmaskinen Formater usb sticken bagefter så den er tom
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER