Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg sælge min Webshop for?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 26. Mar 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har besluttet at jeg gerne vil sælge denne webshopAmino virksomhedsbørs(Hvis jeg kan få en ordentlig pris for denne), men nu står jeg i det dilemma at jeg ingen ide om har hvad en shop som denne er værd. Shoppen er lavet i shopify og jeg har selv tilpasset den til at passe til vores behov. Shoppen sælger kvalitets kjoler som ligger i prisklassen 1.500 - 4.500(inkl moms). Shoppen har kun kørt siden 18 marts i år, der er desværre kommet noget uventet i vejen så jeg ikke kan drive den alligevel. Vi har kun en direkte konkurrent som har et plettet ry og som sælger sine vare i gennemsnit 400-600 kr dyrere end os. Her kommer lidt hårde facts

- Fra 18 marts til 30 maj solgt 55 kjoler af en gennemsnitspris af 2250,00 kr

- Kun tilfredse kunder har generelt modtaget meget ros for både service og produkter

- 27 nyhedsbrevsmodtagere(Har intet aktivt gjort)

- 100 fans på facebook får ca 4 nye om ugen(næsten intet aktivt gjort)

- Har brugt under 9.000 kr på adwords som har været den eneste markedsføringsform for shoppen(ca 100.00 kr om dagen)

- Kun et enkelt salg har været til en bekendt alle andre salg er fundet gennem adwords/tilfredse kundeanbefalinger til andre

- varelager for 15.000,00 kr(Indkøbspris)

Som udgangspunkt drives shoppen ved at man modtager 1-2 opkald om dagen og 1-2 mails. Derudover har vi haft folk fra hele landet der har besøgt os privat for at prøve nogle af de kjoler vi har på lager, man skal regne med ca 2-5 af disse besøg om ugen. Bruger i alt under 45 minutter om dagen på shoppen, tilgengæld er telefonen altid åben. Shoppen kan flyttes meget let og køres fra et privat hjem som har plads til at have ca 15-20 kjoler hængende. Alt kan overtages af indkøbsaftaler, adwords konto, firmafon aftale osv.

Omkostninger i alt om måneden = 500(Shop license)+89(Firmafon)+3000(Adwords)+vareforbrug

Jeg vil sætte enormt pris på hvis nogen herinde kan komme med et godt forslag til hvad sådan en shop skal sælges for så jeg kan få den sat tilsalg til den rette pris.Jeg nævner ikke shoppens navn da jeg ikke interesseret i at man kan finde denne debat ved at søge på shopnavnet. Men se min profil, så kan i se hvilken shop jeg taler om.

PS du må meget gerne kort fortælle hvorfor du mener eller ved dette er den rette pris.

Tilmeldt 26. Mar 11
Skrevet kl. 17:42

Der er ingen der har et godt bud, hvad man kan sælge sådan en shop for?

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Malerfirmaet Engholm V. Maria Padua Skrevet kl. 17:47

Hej.....har du selv en ide om prisen ?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:52

Du kommer med mange gode input, men det som jeg synes er særlig interessant i forhold til en prissætning af din webshop er dækningsbidraget. 

Tilmeldt 26. Mar 11
Skrevet kl. 17:59

Dækningsbidraget er ca en tredjedel når tolden er regnet oveni indkøbsprisen.

Tilmeldt 26. Mar 11
Skrevet kl. 18:00

Nej som jeg skriver i indlægget, har jeg ingen ide om hvad man sælger sådan en shop for.

Fra Rødovre
Tilmeldt 26. Dec 11
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 20:51

"Problemet" er bl.a. at shoppen har kørt i kort tid - så et realistisk salg på langt sigt er svært at spå om. Nu går jeg sjældent i kjole Big Smile - men jeg kunne forestille mig at salget i vinterhalvåret er noget lavere. 

Jeg tror at hvis du vil sælge den nu og her, skal du være glad for at få dækket varelageret.

Hvis det ikke er tilfredsstillende, vil jeg anbefale at lade den køre i længere tid, for at få noget salgshistorik på, sekundært tage en partner ind, som kan bidrage med det ønskede (penge,tid,fremvisning etc.)...

Held og lykke, desuagtet

Tilmeldt 26. Mar 11
Skrevet kl. 20:53

Når det er nok svært at give en ide om hvad der er den rigtige pris når jeg ikke selv melder noget ud. Jeg har tænkt det skal være i omegnen af 100.000 kr. Er dette for højt eller lavt sat? Min udregning for at komme frem til dette.

15.000 er varelagerets kostpris så reelt set sælges den i så fald for 85.000.

VI har siden vi startede tjent lidt over 15.000 kr hvoraf det meste er bundet i varelageret. Altså godt og vel 8.000-9.000 tusind om måneden.

Der er brugt mange timer på shoppen, men nu hvor den kører og indkøbssystemer og aftaler er sat op bruges der under 45 min på den om dagen.

Indtjeningen burde kun stige da vi startede på bar bund uden nogen eksisterende kunder i forvejen, nu har vi efterhånden haft 55 kunder igennem, hvor alle vi har hørt fra har været meget positive og enten sagt de vil anbefale os til andre eller selv handle igen.

Grunden til jeg ikke har sat prisen højere er fordi jeg går ud fra at der nu kommer en periode på 4-5 måneder hvor man er ude af sæson. Dette er dog kun gisningerne, mener at have hørt før at der bliver solgt flest "dyre" festkjoler optil nyrår også fra 1. jan og til omkring 1 juni/juli galla/bryllup.

Er jeg helt på afveje eller lyder det fornuftigt prissat?

Tilmeldt 26. Mar 11
Skrevet kl. 20:55

Hej Jesper

Tak for dit hurtige svar, det var ikke helt hvad jeg havde håbet på, men hvis det er tilfældet tror jeg at jeg prøver at sætte den noget højere hvis den så ikke bliver solgt. Må den køre videre på lidt halvt blus.

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 21:02

Må jeg høre hvorfor du sælger den?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)