Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering til udenlandsk VS dansk firma i samme koncern

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har i længere tid udført arbejde for et dansk firma, og har sendt mine fakturaer til dette via e-mail.

Nu bliver pludselig bedt om at sende mine fakturaer til deres hovedselskab i udlandet, som jeg absolut intet forhold har til, og kender ingen af de ansatte der.

Er det normal procedure? Skal jeg bare sende mine fakturaer til det udenlandske selskab?

Jeg tænker mest på, om de så ikke hæfter for evt. midligholdese i det danske selskab, og jeg derved ikke kan gøre krav på evt. tilgodehavende i henhold til dansk lovgivning.

De er meget langsomme til at betale mig (og de skylder mig allerede et anseeligt beløb), og jeg er lidt utryg ved deres pludselige skift.

Skal jeg være bekymret? Lovmæssigt? Juramæssigt?

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 10:12

Hej

Jeg ved om det er almindigt , men skule du få et tilgodehavende skal du gøre krav mod selskabet i det land, det kan blive dyrt.

jeg ville tænke mig godt om. måske skulle bede dem betale hvad de skylder inden du fakturer til et andet selskab 

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 10:23

Det lyder som om der er ugler i mosen, i hvert fald bør du have paraderne  oppe (-:

Som udgangspunkt fakturerer du vel det selskab som du indgår aftalen med. Hvorvidt koncernen så internt fordeler udgifterne er vel for så vidt dig uvedkommende (endnu i hvert fald).

Jeg ville holde fast i at debitere det selskab du leverer ydelsen til, i dette tilfælde det danske. Såfremt koncernen ønsker fakturaerne udstedt til moderselskabet må du vurdere om du vil indgå en aftale med dette.

/Banditten

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)