Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag uden omsætning

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. May 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg har gang et at producere et stykke software som jeg håber på at

kunne sælge en masse kopier af.

Jeg har en moms reg. virksomhed som dog i en del år ikke har haft nogen omsætning men

heller ikke nogen udgifter.

Nu har jeg så fået denne ide til dette software som jeg abejder på at kode.

Mit spørgsmål går på om jeg på nogen måde kan trække mine egne timer og evt. udgifter fra i skat selv om jeg ikke har nogen indtægter endnu ?

Det er et seriøst stykke software med godt salgs potentiale.

Den skal desuden oplyses at jeg samtidig er lønmodtager.

Nogen der har indsigt i dette ?

På forhånd tak

Henny

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 06:25

Du kan da ikke trække din egen udvikling fra! Du har jo ingen udgift Big Smile

Fra Fakse
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 07:46

henny75:

Jeg har en moms reg. virksomhed som dog i en del år ikke har haft nogen omsætning men

heller ikke nogen udgifter.

Nej det der med fradrag uden udgift det er ikke helt muligt

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:50

Hej.

Eksterne udgifter....JA

Egne timer....NOPE

MvH

Peter

Tilmeldt 31. May 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:07

Tak for alle svar. Tænkte bare et eller andet med at mine egne timer måske også havde en værdi.

Vedr. eksterne udgift ( f.esk til en design, køb af billeder osv).  ...er ville der være ok at trække dem fra selv om jeg

ikke har nogen indtægter endnu ? ( så får jeg jo et underskud )

mvh

Henny

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 08:36

Hvis du kan få skat til at godtage dem.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:09

En af mine rådgiver anbefalede mig engang, at jeg aldrig skulle købe noget, før jeg havde pengene i kassen. Så har man aldrig vrøvl med skattevæsenet, sagde han.
Sandheden er nok ikke helst så enkel og selvfølgelig kan man i en opstartperiode have brug for at gøre nogle anskaffelser, som giver en negativ bundlinje i den første tid. Så ja, man kan godt trække udgifter til etablering fra, men man skal jo så have et andet job/en indtægt, som man kan trække det fra.

Men egne timer kan man altså ikke trække fra.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:12

henny75:

Vedr. eksterne udgift ( f.esk til en design, køb af billeder osv).  ...er ville der være ok at trække dem fra selv om jeg

ikke har nogen indtægter endnu ? ( så får jeg jo et underskud )

Som det vist er klart nok, du kan ikke trække egne timer fra. Resten vil kun afhænge af, om skat skulle mene at det ikke var 100% firmarelevant alene, men er det det  - så er det en udgift.

Du bruger begrebet trække fra - men er virksomhedsform trækker man ikke som sådan fra, man tager alle indtægter minus udgifter og får sit resultat. Hvis det er et underskud, så er det fradraget ved årets afslutning når du - med et regnskab som baggrund, trækker det fra på din udvidede selvangivelse

Her kan vi to så godt lige bruge en kyndig: Kan man forestille sig, at det for en lønmodtager, hvor alt sker i CPR form, kan blive skattekrav, at det skal ind under ligningsmæssige fradrag når der ikke er indtægt, og derved rammes af en bundgrænse, eller kan spørger som lønmodtager med CPR trække alle eksterne udgifter fra til hans udvikling af software??

Det vil jo i alle fald være noget der kunne give skat en del bøvl med folk der kunne hævde de udviklede det ene og andet, og trak computer o.l. fra - men hvordan mon det forholder sig?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 20:30

Kan man forestille sig, at det for en lønmodtager, hvor alt sker i CPR form, kan blive skattekrav, at det skal ind under ligningsmæssige fradrag når der ikke er indtægt, og derved rammes af en bundgrænse, eller kan spørger som lønmodtager med CPR trække alle eksterne udgifter fra til hans udvikling af software??

Nu skriver Henny jo, at hun er momsregistreret, så hun må jo have et cvr-nummer? Eller misforstår jeg, hvad du mener med at alt sker i CPR-form?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:08

Birte Andersen:
Nu skriver Henny jo, at hun er momsregistreret, så hun må jo have et cvr-nummer? Eller misforstår jeg, hvad du mener med at alt sker i CPR-form?

Undskyld - vist skriver hun da at hun har CVR  så min fejl 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)