Enkeltmandsfirma: Ægtefælle ansættes til udkørsel til kunder i privatbil - hvordan udregnes kørselgodtgørelsen
Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Hej
I mit enkeltmansfirma skal min ægtefælle ansættes i starten skal han bruge vores privat bil til udkørsel.
Hvordan skal jeg beregne kørselsgodtgørelse :
Som om at han ville bruge sin privat bil i et andet firma til udkørsel til kunderne eller som arbejdsgiveren der låner sin bil ud til en ansat.
Hvad er den rigtige løsning på beregning af kørselsgodtgørelses og hvordan bogfører jeg det?
Håber mit spørgsmål er forståeligt
Svar
Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk
Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Skal lige høre endnu engang om der ikke er nogen der kan hjælpe mig?
Ellers okay
smil smil
Rie
Svar
Fra Solrød
Tilmeldt 7. May 12
Nina Lindgren
Skrevet
31-05-2012 kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Hej Du skal lave en form for kørebog over dato, kørte km og sted, og så kan du udbetale 3,80 kr pr km under 20.000 km skattefrit . Mvh Nina Lindgren
Svar
Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Tak Nina - det var dejligt at få det på plads.
Så er det til firmaet jeg bogfører beløbet måneden bagud - ikk?
Svar
Fra Solrød
Tilmeldt 7. May 12
Nina Lindgren
Skrevet
31-05-2012 kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener? Du giver ham enten pengene via en lønseddel eller overfører dem til hans private konto! Så omkostningen ligger i firmaet :-) Nina
Svar
Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Bare i orden Nina - tak - smil smil
Svar
Fra København K
Tilmeldt 2. Mar 10
Hej Else-Marie,
Hos Multidata kan vi hjælpe med med alt omkring lønnen, incl. kørselsgodtgørelse, for blot 146,00 kr. pr. lønkørsel. (prisen er ex. moms )
Se mere om vores Lønadministration her http://www.multidata.dk/losninger/SMV/Mit-lon-og-personalekontor
Hvis du vil vide mere, er du meget velkommen til at kontakte os i salgsafdelingen på tlf. 7227 9019
Med venlig hilsen
Multidata
Svar