Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udelukke brandede søgeord i Adwords for affiliates - do or don't?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

jeg har et oplæg til debat:

Når man sælger gennem affiliate-netværk er der jo mulighed for at forbyde affiliates at benytte en række søgeord (fx brandede) i deres annoncering, men er det en god eller en dårlig strategi?

Umiddelbart skulle jeg mene, at det giver god mening for mig, at udelukke affiliates fra at måtte benytte brandede søgeord i Adwords, da mine egne udgifter holdes nede for den samme trafik.

Hvad siger I? Byd ind!

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Det er ret typisk man udelukker dem hvis man allerede har et adwords bureau der bliver betalt for at gøre det, eller man selv har 110% styr på sine adwords kampagner.

Grunden til at jeg siger man skal have 110% styr på det, er at hvis man ikke har dette er der en betydelig risiko for at man faktisk betaler mere for selv at have sine adwords kørende end at lade affiliates gøre dette.


Jeg er sikker på at der er flere af annoncørerne på affiliate netværk der ville spare penge på at droppe at lave adwords selv og lade affiliates tage alt slæbet med at sætte dem op, optimere dem løbende, sørge for de giver overskud osv. 

Selvfølgelig er der så derudover usikkerheden ved ikke selv at have styr på sine adwords annoncer, hvis det er en hovedkilde til ens indtægter.

Tilmeldt 27. May 12
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du selv et firma til at styre din SEM så er et must at affiliate aftaler skal holde sig fra branded søgeord. Hvis du acceptere dette skubber du din egen udgift i vejret unødigt samtidig med de snylter sig til commison.

PM mig gerne

Jens Johannsen

wexo.dk

Tilmeldt 27. May 12
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ydermere ville jeg personligt vælge at affiliate sku holde sig fra google helt - hvis du vel og mærket af et SEM/SEO selskab i ryggen men derved sige afiliates må give los på andre søgemaskine som bing etc.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Onlineminister:
Ydermere ville jeg personligt vælge at affiliate sku holde sig fra google helt - hvis du vel og mærket af et SEM/SEO selskab i ryggen men derved sige afiliates må give los på andre søgemaskine som bing etc.

Det lyder som om du faktisk helt helst vil undgå affiliates? Smile

Affiliates kan være fantastiske til rigtig mange ting - det er korrekt at affiliates måske koster mere per salg end hvis du selv laver det hele, men husk lige på at ved affiliates tager de hele risikoen, du skal KUN betale hvis du får penge i kassen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Onlineminister:

Ydermere ville jeg personligt vælge at affiliate sku holde sig fra google helt - hvis du vel og mærket af et SEM/SEO selskab i ryggen men derved sige afiliates må give los på andre søgemaskine som bing etc.

Det svarer jo lidt til at sige, at folk må gerne sælge dine produkter, men de må kun gøre det om natten midt i Rold skov ... Det vil ikke være attraktivt for affiliates, og der vil dermed ikke komme de ekstra salg, som jo er hele idée med affiliate :o)

MVH

Thomas

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Affiliates kan enten lave:

1) direkte linkning via Google Adwords

2) indirekte linkning via Google Adwords (via landingpage).

Ad 1)
Hvis du selv laver Adwords eller betaler et firma for det, så bør du ikke tillade affiliates at lave direkte Google Adwords medmindre du kan afgrænse hvad de må benytte af søgeord.

Hvis du kan afgrænse, så er det bare at give los da det ikke kan konflikte med det der laves i forvejen.

Du og affiliates kan ikke begge få vist en annonce til samme website på samme søgeord, så derfor er det vigtigt at afgrænse.

Hvis du f.eks. selv står fra annoncer på brands kunne du jo give lov til annoncer på kategorier e.l.

Ad 2)
Affiliates kan lave landingpages som er optimeret til forskellige søgeord/produkter.

De vil normalt uafhængigt af annoncører benytte Adwords til at tiltrække trafik, da det er søgeordet der er det vigtige.

Det vil derfor normalt ikke give mening at opsætte restriktioner på om affiliates må benytte bestemte søgeord til deres egen Adwords markedsføring, da du så samtidigt siger nej tak til disse affiliates (de vil så samarbejde med en anden annoncør i stedet for på den landingpage de har lavet).

I stedet for bør du se på at målet er at 'dominere SERPen', dvs. optage flest mulige af pladserne på side 1 i folks søgeresultater.

Der kan affiliates hjælpe dig ved at tage en eller flere af Adwords pladserne.

Hvis du før havde plads 2 og så benytter affiliates, så får du måske kun plads 3, men til gengæld har dine affiliates så f.eks. plads 2 og 5. Så nu har du lige pludselig 3 pladser hvor du før kun havde én.

Mvh. Ken

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)