Der er sendt en bestillingskræftelse på en kundes bestilling af en vare, og man tages forbehold for alt mellem himmel og jord i handelsesbetingelserne, som kunden også skal acceptere inden kortoplysninger indtastes.
Hvis nu man ikke kan skaffe varen til kunden, er det så nok at sige at den ikke kan skaffes hjem og ordren dermed at annulleret?
Det angives at hvis kundens ordre er udsolgt, så annulleres ordren som anført i vores købeguide. Så det er okay at ordren blot annulleres så længe det er angivet på hjemmesiden?
Hvis du ikke kan skaffe en vare mere, og du informerer kunden om at den er udsolgt,
så i de fleste tilfælde har jeg oplevet at kunden har bedt om at annulere ordren, men da jeg tænker på at sælge, så tilbyder jeg altid et alternativ som ligner den udsolgte vare mest, og så har jeg tit oplevet at have et salg alligevel, men altid har givet kunden valget om annulering af ordre, så er man på den sikre side, jeg har prøvet bare at anullere en ordre fordi varen var udsolgt, det er kunderne ikke altid tilfreds med, de vil gerne selv bestemme om ordren skal annuleres, men det er jo kun ud fra hvad jeg oplever af og til i min webshop.