Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Dankortterminal, som ikke virker.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Nordjylland
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 111
Fra  Scandic Services ApS Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes desuden, at det er bemærkelsesværdigt, at det skal være så svært for iværksættere at få penge ind i deres virksomheder? Så kan vi snakke afgifter, støtte og juridiske krav til solen står op, men jeg synes helt klart, at den største barriere i min debut som ung iværksætter har været kortbetalingsbranchen. Om det skyldes monopolgiganten, PBS, eller noget andet, så mener jeg, at det er et åbenlyst sted at gribe ind for at sikre bedre forhold for iværksættere. Og jeg tror ikke, at jeg er alene om denne holdning. I al den tid, hvor jeg har kigget rundt på Amino, er jeg stødt på utallige indlæg omkring, hvor irriterende PBS og i det hele taget kortbetalingsbranchen er.

Det kan selvfølgelig også være, at det bare er mig...

Partner Manager, Scandic Services ApS
Eksklusiv distributør af WhiteCanyon software til sikker certificeret datasletning

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 564
Fra  HD Trading Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror problemet er at terminalen skal opdateres til dit kort.

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

LasseSchriver:

Tak for svaret.

Jeg har forsøgt at tegne en serviceaftale, men min terminal ryger belejligvis i karantæne de første 3 mdr., hvor jeg ikke kan benytte mig af service. Men hvordan kan de også have lov til at tage næsten 1000 kr. om året for basisservice. Man må ikke engang ringe til dem uden serviceabonnement?

Har forsøgt dine forslag med PSAM og SIM. Intet virkede desværre. Jeg overvejer at finde en teknisk kyndig, som måske lige kan åbne den op og se, hvad der er sket. Den booter desværre ikke til admin menu. Lige så snart man sætter strøm til den, tænder den selv og kommer med fejlmeddelelsen som nævnt i første indlæg. Og man kan ikke slukke den heller. Min PSAM er lige kommet ind af døren i sidste uge, så den er ret ny. Har også tjekket dit link. Desværre intet held der heller. :(

Nu sælger vi nogle intregrede terminaler - og helt seriøst, så er det fair nok at de gør som de gør.

Du må gerne ringe til dem - men det bliver til normaltekniker pris - det jo netop derfor at man _SKAL_ ( lade være med at spare penge der) tegne den serviceaftale :) Den giver så meget værdi i sidste ende ;)

Det er 100,- pr. måned som havde sparet dig for en masse besvær.... 

Hvis du kommer i nærheden af Haderslev skal jeg tage et kig på den for dig - free of charge ;)

Lasse hvor mange kortbetalinger kommer du til at lave i din forretning?

Som en anden skriver, så kunne jeg godt forestille mig at der skal en nyere software på terminalen som passer til din PSAM :)

Fra Nordjylland
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 111
Fra  Scandic Services ApS Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Smith:

LasseSchriver:

Tak for svaret.

Jeg har forsøgt at tegne en serviceaftale, men min terminal ryger belejligvis i karantæne de første 3 mdr., hvor jeg ikke kan benytte mig af service. Men hvordan kan de også have lov til at tage næsten 1000 kr. om året for basisservice. Man må ikke engang ringe til dem uden serviceabonnement?

Har forsøgt dine forslag med PSAM og SIM. Intet virkede desværre. Jeg overvejer at finde en teknisk kyndig, som måske lige kan åbne den op og se, hvad der er sket. Den booter desværre ikke til admin menu. Lige så snart man sætter strøm til den, tænder den selv og kommer med fejlmeddelelsen som nævnt i første indlæg. Og man kan ikke slukke den heller. Min PSAM er lige kommet ind af døren i sidste uge, så den er ret ny. Har også tjekket dit link. Desværre intet held der heller. :(

Nu sælger vi nogle intregrede terminaler - og helt seriøst, så er det fair nok at de gør som de gør.

Du må gerne ringe til dem - men det bliver til normaltekniker pris - det jo netop derfor at man _SKAL_ ( lade være med at spare penge der) tegne den serviceaftale :) Den giver så meget værdi i sidste ende ;)

Det er 100,- pr. måned som havde sparet dig for en masse besvær.... 

Hvis du kommer i nærheden af Haderslev skal jeg tage et kig på den for dig - free of charge ;)

Lasse hvor mange kortbetalinger kommer du til at lave i din forretning?

Som en anden skriver, så kunne jeg godt forestille mig at der skal en nyere software på terminalen som passer til din PSAM :)

Ja, det var nok dumt, at jeg ikke fik tegnet den serviceaftale... Tilgengæld lyder det også på Points kundeservice som om, at min terminal alligevel var røget i karantæne, da den tidligere ejer ikke har betalt for 2012.

Tak for tilbuddet :) Nu er jeg godt nok fra Nordjylland, men hvis jeg på en eller anden vis kan få terminalen syd på, så tror jeg, at jeg vil benytte mig af det ;)

Jeg kommer nok til at lave en del kortbetalingstransaktioner, da det er fra en isbil på stranden. Hvis du tænker ift. andre slags terminaler, så har jeg overvejet det, men en trådløs virkede bare som det mest optimale.

Og tak for svarene!

Boblekonvolut.dk:

Tror problemet er at terminalen skal opdateres til dit kort.

Det skal den uden tvivl. Men jeg var af den opfattelse, at terminalen ville tænde, og man så skulle følge nogle kommandoer, hvor man downloadede software, oprettede forbindelse til PBS og Point osv.?

Partner Manager, Scandic Services ApS
Eksklusiv distributør af WhiteCanyon software til sikker certificeret datasletning

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har selv 2 PSAM-kort (jeg lejer af og til en terminal til brug for messer), og mit 'gamle' PSAM-kort virker ikke i de nye terminaler. Kan det være dit problem?

MVH
Kirsten

 

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra 3400 Hillerød
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 131
Fra  POS-Kassesystemer.dk Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Det er desværre således at det er dyrt at købe brugt ( uden garanti )  for efter at du har betalt kr. 2700,- til Point, skal du tegne en serviceaftale...ellers bliver det dyrt.

Gør du ikke det, skal du hver gang, du ringer til Point kundeservice med et spørgsmål betale kr. 520,- + moms, og det er det jeg mener med at du skal af med flere penge: Enten til Serviceaftale eller pr. opkald.

Med venlig hilsen

Emil

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

LasseSchriver:
"OUT OF ORDER - TAMPERED STATE"
  Det betyder højst sansynligt at terminalen har været åbnet, pinkodeskjuleren har fået et slag/vrid eller ligende.. Det er højst sansynligt bare en plombering i terminalen der er blevet brudt.. men selvfølgelig tager det nok points tekniker tæt ved 15 min at skifte den.. så de holder da timelønnen hjemme må man sige....

Jeg vil give dig helt ret i din harme.. jeg fatter ikke den måde man bliver flået af nets/pbs og de andre terminalleverandøre i fællesskab, men selvfølgelig når der er monopol på noget så bliver det dyrt. Men alligevel uforståligt at terminaler der der nok ca koster 500 - 1000 kr. når de kommer hjem fra kina pludslig koster 6000 til 8000.. fortjenesten fejeler ihvertfald ikke noget..

Brugte vare har altid lidt moment af gambling, men som solstråle historie så købte jeg en brugt Xentissimo terminal for et par år siden for 3000, og den har fungeret perfekt siden. så lidt heldig har man da lov at være en gang i mellem.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)