Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Dankortterminal, som ikke virker.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Nordjylland
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 111
Fra  Scandic Services ApS Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har købt en brugt dankort terminal (Xentissimo) og betalt for ejerskifte hos Point. Efter at have sat PSAM-kort og SIM-kort korrekt i og tændt for terminalen, står der bare "OUT OF ORDER - TAMPERED STATE" og så en masse koder/tal.

Selvfølgelig har jeg ikke betalt for serviceaftale hos Point, da jeg tænkte, at det var 1000 kr. sparet.....

Og jeg vil sgu være ret ked af at høre, at jeg er blevet solgt en defekt terminal, da sælgeren virkede reel nok.

På forhånd mange tak.

Hilsen en frustreret mand.

Partner Manager, Scandic Services ApS
Eksklusiv distributør af WhiteCanyon software til sikker certificeret datasletning

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 21:59

Men hvad siger han til det, altså ham du købte den af?

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 22:11

For mig lyder det som om, den skal opdateres.

Men kender ikke den model

Mvh Jimmi

Fra Nordjylland
Tilmeldt 28. Mar 12
Fra  Scandic Services ApS Skrevet kl. 14:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nøjjjj, hvor er jeg træt af den branche...

Ham, jeg har købt den af, benægter alt. Den fejlmeddelelse, som er på skærmen, var der også, da jeg købte terminalen, men jeg troede, at det var fordi den manglede de kort. Han mener, at den virkede, da den blev overdraget til mig. Og det værste er måske endda, at han faktisk lyder oprigtig. At det garanteret bare er Point, der vil tjene penge.

Og jeg har snakket med Point, som er terminalleverandøren, og de siger, at den er defekt, og at jeg kan vælge at betale 2700,- excl. moms for at få den repareret.......

Og det er garanteret en eller anden lille bitte ting, siden at den jo sagtens kan tænde, og så vil de malke mig for flere penge..... De er sgu så frække at påstå, at den højst sandsynligt er blevet tabt. Men hvad fanden er det for noget, hvis de bygger den til at skulle gå i stykker ved at man taber den? Og så kræve 2700,- excl. moms for at trykke tænd inde i den igen, amen suk.....

Jeg er virkelig så frustreret over den branche. Har intet andet end dårlige oplevelser med både PBS og diverse terminalleverandører. Det er simpelthen skudt i hovedet, at de får lov at fortsætte på den måde.

Eksklusiv distributør af WhiteCanyon software til sikker certificeret datasletning

Fra Nordjylland
Tilmeldt 28. Mar 12
Fra  Scandic Services ApS Skrevet kl. 14:50

Nå ja, og selvfølgelig skal jeg betale 1200,- for ejerskifte igen, hvis jeg køber en anden brugt terminal, det er da klart, at det koster 1200,- at ændre et par informationer inde i deres system.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 23:46

LasseSchriver:
Selvfølgelig har jeg ikke betalt for serviceaftale hos Point, da jeg tænkte, at det var 1000 kr. sparet.....

Du burde kunne tegne en serviceaftale nu , og bagefter fejlmelde indenfor det service niveau!.. PS de penge er ikke værd at spare på sigt!! :)

Start lige med at tage Simkortet ud. Husk og sluk!..

Start op kun med PSAM, og hvis du har flere slots til PSAM så prøv en anden SIM port....

Almindeligvis burde terminalen boote således du kan få en admin menu frem... 

Hvor ny er din PSAM i øvrigt ??? 

tjek lige :) http://www.point.dk/Global/Denmark/Vejledninger/Teknisk%20ops%C3%A6tning%20Xentissimo.pdf

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 06:24

Det er sku surt Big Smile

Fra Fakse
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 07:55

LasseSchriver:
Jeg er virkelig så frustreret over den branche. Har intet andet end dårlige oplevelser med både PBS og diverse terminalleverandører. Det er simpelthen skudt i hovedet, at de får lov at fortsætte på den måde.

Big Smile Det kan vel dårligt være point's problem at din terminal er defekt, nu kender jeg ikke terminalen så den kan jeg ikke udtale mig om, men det er vel altid sådan at hvis man køber noget brugt så er der en større risiko for at det man køber er defekt og det burde heller ikke være lærestof fra en højere læreanstalt at der også er et problem med at levere det defekte tilbage.

Nå men nu til sagens pointe, de gange jeg har haft problemer med min terminal fra Point har de bare sendt en ny uden beregning, det er godt nok 3-4 år siden og det kan sagtens være at tiderne har ændret sig.

jeg håber at du finder en løsning

Fra 3400 Hillerød
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 131
Fra  POS-Kassesystemer.dk Skrevet kl. 17:27

Hej

Ja det er surt og for sent nu at være bagklog...

På sigt vil det være billigst for dig at købe en helt ny terminal evt. leasing hos www.copydanmark.dk

Fordelen ved leasing er, at når kontrakten udløber, kan du overtage en tilsvarende model for 10% af basisprisen.

Vi har 2 modeller: Xentissimo med GSM og Xentissimo til trådløst net Forskellen er at GSM kan anvendes overalt.

Når jeg anbefaler dette, er det fordi at selv om du betaler kr. 2700,- ex. moms for reparationen, kan du hurtigt komme ud for at skulle af med flere penge.

Det kan aldrig svare sig at købe brugt eller leje. Kun pr. kontant eller leasing.

Venlig hilsen
Emil

Fra Nordjylland
Tilmeldt 28. Mar 12
Fra  Scandic Services ApS Skrevet kl. 10:37

Smith:

LasseSchriver:

Du burde kunne tegne en serviceaftale nu , og bagefter fejlmelde indenfor det service niveau!.. PS de penge er ikke værd at spare på sigt!! :)

Start lige med at tage Simkortet ud. Husk og sluk!..

Start op kun med PSAM, og hvis du har flere slots til PSAM så prøv en anden SIM port....

Almindeligvis burde terminalen boote således du kan få en admin menu frem... 

Hvor ny er din PSAM i øvrigt ??? 

tjek lige :) http://www.point.dk/Global/Denmark/Vejledninger/Teknisk%20ops%C3%A6tning%20Xentissimo.pdf

Tak for svaret.

Jeg har forsøgt at tegne en serviceaftale, men min terminal ryger belejligvis i karantæne de første 3 mdr., hvor jeg ikke kan benytte mig af service. Men hvordan kan de også have lov til at tage næsten 1000 kr. om året for basisservice. Man må ikke engang ringe til dem uden serviceabonnement?

Har forsøgt dine forslag med PSAM og SIM. Intet virkede desværre. Jeg overvejer at finde en teknisk kyndig, som måske lige kan åbne den op og se, hvad der er sket. Den booter desværre ikke til admin menu. Lige så snart man sætter strøm til den, tænder den selv og kommer med fejlmeddelelsen som nævnt i første indlæg. Og man kan ikke slukke den heller. Min PSAM er lige kommet ind af døren i sidste uge, så den er ret ny. Har også tjekket dit link. Desværre intet held der heller. :(

Bo:

LasseSchriver:

Big Smile Det kan vel dårligt være point's problem at din terminal er defekt, nu kender jeg ikke terminalen så den kan jeg ikke udtale mig om, men det er vel altid sådan at hvis man køber noget brugt så er der en større risiko for at det man køber er defekt og det burde heller ikke være lærestof fra en højere læreanstalt at der også er et problem med at levere det defekte tilbage.

Nå men nu til sagens pointe, de gange jeg har haft problemer med min terminal fra Point har de bare sendt en ny uden beregning, det er godt nok 3-4 år siden og det kan sagtens være at tiderne har ændret sig.

jeg håber at du finder en løsning

Tak for svar, og nej, jeg ved godt, at det ikke er Points problem, at terminalen er defekt. Men når jeg siger, at jeg intet andet end dårlige oplevelser har med dem, så er det ikke kun terminalen her, jeg snakker om.

POS PC KASSEAPPARAT:

Hej

Ja det er surt og for sent nu at være bagklog...

På sigt vil det være billigst for dig at købe en helt ny terminal evt. leasing hos www.copydanmark.dk

Fordelen ved leasing er, at når kontrakten udløber, kan du overtage en tilsvarende model for 10% af basisprisen.

Vi har 2 modeller: Xentissimo med GSM og Xentissimo til trådløst net Forskellen er at GSM kan anvendes overalt.

Når jeg anbefaler dette, er det fordi at selv om du betaler kr. 2700,- ex. moms for reparationen, kan du hurtigt komme ud for at skulle af med flere penge.

Det kan aldrig svare sig at købe brugt eller leje. Kun pr. kontant eller leasing.

Venlig hilsen
Emil

Hvorfor mener du, at jeg skal af med flere penge ud over de 2700 ex. moms for reperationen?

Ellers tak for tilbuddet. Valget står mellem at betale reperationen eller cut my losses og glemme alt om kortbetaling.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)