Ideen er at jeg laver en side ved navn FirmaKonkurser.dk som laves som en rigtig simpel side.
På forsiden er der 2 felter, et med "sælg konkursbo" og et andet "køb konkursbo"
FirmaKonkurser.dk går ud på at indsamle email adresser fra folk der vil købe et konkursbo. Jeg kan lynhurtigt ved at have bannere på industribasen.dk (mit site) indsamle email adresser, efter et stykke tid vil jeg kunne skrive på forsiden: Danmarks største køberkartotek af konkursboer.
Hvad vil jeg med disse emailadresser?
Når jeg får en henvendelse på FirmaKonkurser.dk fra en advokat, kurator eller ejer af konkursbo som gerne vil af med det, vil jeg kunne tilbyde at sende en email ud til f.eks 1000 email adresser for x antal % af konkursboets værdi eller en fast pris, der er ca 300-500 konkurser om måneden i Danmark, så markedet er der og der findes ikke en lignende service da det er svært at indsamle email adresser. Men fordelen er jo at jeg har 40.000 - 50.000 besøgende indenfor målgruppen hver måned på www.industribasen.dk, Rigtig mange vil købe et konkursbo, og der er få konkurrenter i denne branche, der er konkurser . dk som jeg lige kender. Ellers ikke rigtig nogen store.
Hvilket behov dækker konceptet?
Advokaten, kuratoren eller personen der er gået konkurs vil have den fordel ved at bruge FirmaKonkurser.dk at de ved at betale x antal kroner vil kunne få en langt højere pris for konkursboet, dvs kreditorerne vil have større chance for at få deres penge igen, det er en win win, da jeg med tiden kan skrive at FirmaKonkurser.dk har det største køberkartotek til deres konkursbo så de for det første vil få solgt konkursboet hurtigt så kreditorerne kan få deres tilgodehavende, de vil også få markedets bedste pris da det ikke er en auktion hvor der møder 50 op, men med tiden f.eks 1000 der ser konkursboet på mail.
Hvad synes du, hvad er ulempen ved at starte FirmaKonkurser.dk? Jeg kan pt ikke se hvad der skulle stoppe en succes her. Kan du?
Du siger det ikke er en auktion....Men hvordan vil du have folk skal byde prisen op, hvis ikke det bliver som en "silent" auktion.
Det bliver et kæmpe arbejde for kurator, hvis han skal maile mellem 2-300 folk, som vil byde på den, og byde hinanden op.
Hans honorar skal tages ud af konkursboet, og det er til omkring 2.000kr. pr. time, så det skal ikke tage mange timer, før den ekstra gevinst er ædt op, af den tid det tager ekstra, at maile mellem 2-300 som byder på konkursen.
Det var hvad jeg havde på tapetet herfra men held og lykke med projektet
Men et konkursbo varetages af kurator (og ikke andre) og de har de kanaler de altid har brugt og de der er rigtigt interesseret finder jo frem til konkursboerne via statstidende og henvender sig direkte til kurator for en aftale.
men giv det da et forsøg, tror bare den bliver svær...
Det var bestemt en god vinkel du kom med der, jeg forestiller mig kurator skriver en liste på det konkursboet indeholder som firmakonkurser.dk sender ud til de interesserede og så må man tage den derfra, det er jo bedre at få mange bud en få, så tager han de bedste og arbejder videre med. Du har helt sikkert en god vinkel på det, den vil jeg arbejde videre med, tusind tak for feedback :-)
ideen er rigtig fin og den vil kunne få høj og brev deltagelse, hvis du - imodsætning til de eksisterende konkurrenter - sikrer let, fri og gratis adgang for alle interesserede.
Tak for din mening, jeg har en bekendt der gik konkurs og synes det var meget pinefuldt for ham, derfor kom jeg på denne ide, når man er gået konkurs tror jeg der er 2 ting der har høj priotet, 1 få så god en pris som muligt så man kan betale så mange kreditorer som muligt, få det solgt så hurtigt som muligt, så det er det jeg vil have fokus på så det bliver så smertefrit som muligt for den der desværre er gået konkurs. Da FirmaKonkurser.dk er en side ved siden af industribasen.dk som jeg jo lever af så kan jeg også gøre priserne attraktive, det er ikke meningen at det er den side jeg skal leve af.
Glæder mig til snart at kunne hjælpe folk der er gået konkurs så de kan komme videre i livet.
Hvis du gerne vil have en grund, så er det at du spørger herinde om en... Ergo må du ik stole nok på konceptet eller du er nervøs for et eller andet...
Og i og med at du deler ideen på Amino, så har du sikkert allerede skabt et par ekstra konkurrenter, da flere nu har fået øjnene op for, hvor let det kan gøres...
Tak for gode ideer og input :-) dejligt når man får "nye øjne" på sin ide så kommer der lige pludselig flere vinkler med.
Fashion seller: Jeg spurgte netop om en grund til ikke at starte FirmaKonkurser.dk da jeg ikke selv kunne se hvad der skulle stoppe mig i at lave siden.
Om der så er kommet flere konkurrenter fordi jeg har delt ideen her på Amino gør det jo så kun sjovere ;-) kedelig at være den eneste i markedet, så bliver man bare doven, så fint med noget konkurrence :-)
Domænet er købt og er ved at finde en dygtig programmer der kan lave siden :-)
Endnu engang tak for de gode råd og rigtig god dag