Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GLS-pakkeshop vs ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Nordborg
Tilmeldt 19. Nov 10
Indlæg ialt: 119
Fra  Mumschoice.dk Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg åbner min webshop 1. oktober og står nu over for spørgsmålet levering.

1. Jeg har set mig lidt varm på GLS-pakkeshop løsningen. Det virker super smart og noget mine kunder vil kunne lide. Men jeg kunne også godt tænke mig at have muligheden for at de kan vælge GLS-pakkeshoplevering eller anden levering direkte til døren. Har I nogle erfaringer?

2. Jeg har lavet en lille "markedsundersøgelse" hos min kundegruppe, og kan forstå at fragten ofte er et stort issue for mange. De vil gerne have en fast fragtomkostning og der er også meget fokus på hvad de skal betale for returnering af vare. 

Vil I dele jeres erfaringer omkring fragtomkostninger og returnering? Det skal sige at jeg skal sælge tøj, som jo ikke vejer voldsomt meget, men der er jo en del forskel på fragtpriser.

Go aften og på forhånd tak :)

Fra Nordborg
Tilmeldt 19. Nov 10
Fra  Mumschoice.dk Skrevet kl. 06:49

Nogen som kan hjælpe mig!

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 645
Skrevet kl. 07:11

Jeg bruger selv DHL, og det er af den Skt simple grund at jeg bare ved tingene virker .
Men det er måske en lidt dyr løsning til dit koncept?

Danmarks fedeste herre ure finder du på www.eyki.dk

Fra Nordborg
Tilmeldt 19. Nov 10
Fra  Mumschoice.dk Skrevet kl. 08:08

Jeg har ikke været i gang med at tjekke prisforskellen. Men regner med at der bliver en fast fragtpris. Overvejer dog at have to forsendelsesmuligheder.

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 08:24

Du kan nok ikke komme helt uden om postdk. De fleste kunder vælger stadig postdk hvis prisen er den samme. Dog prøver de fleste webshops der tilbyder både postdk og GLS at få folk til at vælge GLS ved at gøre dette billigere end postdk.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 10:15

Hej Tina

1. Jeg har i min webshop frit valg imellem GLS og Postdanmark. Hvis kunden vælger Postdanmark betaler kunden det som fragten med Postdanmark reelt koster , men hvis de vælger levering til GLS-Pakkeshop er fragten noget billigere, typisk halv pris. 9 ud af 10 af mine privatkunder vælger GLS-Pakkeshop og jeg får mange tilkendegivelser fra folk at de er meget tilfredse med den løsning. Der er ingen der klager over det er dyrere hvis de vælger Postdanmark, folk ved godt det er dyrt at sende pakker med Postdanmark.

En sjælden gang er der nogle der bliver irriteret over Pakkeshop løsningen, det er typisk hvis bestillingen er gået lidt for hurtigt sådan at kunden ikke har opdaget at der på webshoppen MEGET TYDELIGT står at varerne leveres til GLS-Pakkeshop, men det drejer sig måske om 1 ud af 500 så det er ikke noget stort problem, dog vil jeg anbefale dig at du gør dig umage for at forklare omkring levering tydeligt på webshoppen, hvilket kan være en udfordring da man ikke kan forvente at kunderne gider sidde og læse alt for meget i bestillings processen.

2. Når du sælger tøj er der en vigtig udfordring omkring returnering grundet fejlvalg i størrelser osv. Det vigtigste er selvfølgelig at du på din webshop bedst muligt sikrer at kunden får en vare der ikke skal returneres. GLS arbejder på en mulighed for "Pick and return" fra Pakkeshops, men mig bekendt er det ikke klar endnu (det er nogle måneder siden jeg sidst talte med dem omkring det), så hvis du vil hjælpe dine privatkunder til gratis returnering er du måske nødt til at bruge Postdanmark i første omgang. Hvis kunden har mulighed for at stille varerne klar til afhentning på en firmaadresse f.eks. arbejdsplads kan du bruge GLS "Pick and Return" det er nemt og billigt.

Hvis du vil se min løsning er du velkommen til at prøve på techmaster.dk du kan sagtens teste indtil valg af forsendelse uden at du behøver gennemføre ordren, husk varerne i indkøbskurven skal veje samlet mindst 250 gram for at pakkeløsning vælges, ellers vælges automatisk forsendelse som Maxibrev. Du er selvfølgelig også velkommen til at finde nogle varer som du kan bruge, så kan du gennemføre en handel og se hvordan jeg gør det hele vejen igennem med forsendelse, info, tracK&trace osv.

Håber du kan bruge det

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)