... Eller her er i hvert fald et par råd! Et firma kontaktede vores skole og fortalte at de skulle bruge én elev. Derfor skulle vi alle sammen sende vores Nemlig et custom-kinderæg! Jeg knoklede for at få det skilt ad hvorefter jeg smed en besked indeni ægget hvor der stod: I bund og grund vil jeg bare inspirere alle som leder efter en elevplads til at dykke ned i et kreativt projekt, specielt til |
Hej Ken,
Super god inspiration til hvordan man får en elevplads.
Jeg har selv lige fået en/flere elevpladser.
Jeg har søgt ind i shipping/speditør brachen.
Jeg fik en professionel til at skrive min ansøgning + CV
Jeg sendte den samme ansøgning (ændring af hvem den var stilet til) og samme CV til ca 30 forskellige steder.
Mange af steder var jeg usikker på om jeg overhovedet gad arbejde, men det tænkte jeg at jeg kunne finde ud af hvis jeg nu fik muligheden.
Jeg blev indkaldt til ca 10 samtaler. Den første gik dårligt - nummer 2 gik også dårligt - nummer 3 fik en bedre forståelse for hvordan man skulle takle forskellige spørgsmål - samtale 4 gik lidt bedre - samtale 5 begyndte jeg at have styr på samtalen.
Derefter kom de sidste fem samtaler. Jeg havde lært at de kommer med nogle spørgsmål, sådan så de kan ligge dig i forskellige båse. Hvad ville du gøre hvis du vandt lotto idag, Hvad er din bedste dag i dit liv/ den værste/sværeste?
Jeg fandt ud af præcis hvordan man taklede samtalerne og ud af de 5 sidste fik jeg nye samtaler. (samtale 2)
SMIL - vær forberedt - hvad vil de have? Engageret - resultatorienteret - innovativ - altid glad - osv. Sig disse ting og de vil spørge dig: Hvorfor synes du selv du er resultatorienteret? Find på et svar som passer til dig. Hav et svar til alt hvad du siger, fordi de vil spørge ind til det.
Disse ting er din salgstale. Sælg dig selv.
Lad vær med kun at ansøge et sted.
God distortion til jer unge Københavnere og held og lykke i fremtiden - Jeg må tilbage til eksamensarbejdet ! ;)