Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor kan jeg skaffe 150000,- til opstart

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar = Jeg mente selvfølgelig tak for jeres svar.

Jeg kunne måske godt låne lidt penge af famillie, det er bare ikke en løsning jeg er vild med.

Jeg har ingen hjemmeboende børn.

Jeg har nettop igår talt med en Antik butik om at få reoler og andet inventar fra dem, uden at betale for det (og det fine er jo så at jeg også får %er hvis jeg sælger noget af det) min plan har hele tiden været at mit inventar også skulle være til salg og sælger jeg noget af det sker der jo så en rotation i butikken (der sker noget nyt).

Havde også tænkt på ikke at have pbs men kun modtage kontanter (der ligger en bank lige overfor butikken hvor folk kan hæve) Computer til butikken kan jeg bruge min private og det samme med tlf så ville jo kune spare en del der.

Jeg hævede min pension sidste år og købte bil for pengene ( dengang havde jeg jo ikke disse tanker ) Jeg har ikke indbetalt så mange år til efterløn så de 10000,- er hvad jeg har på den konto.

Fra Rødovre
Tilmeldt 26. Dec 11
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 14:13

Hvis der er friværdi nok - som du selv er inde på - så er det da der, du med sandsynlighed kan hente pengene...

Tilmeldt 30. May 12
Skrevet kl. 17:28

Ja det tænkte jeg jo også men så kommer rådighedsbeløbet i vejen

Fra Glostrup
Tilmeldt 23. Nov 11
Indlæg ialt: 54
Fra  shipbeat.com Skrevet kl. 17:41

Hej

Prøv at tage et kig på din forretningsplan, det er alligevel en pæn sjat penge du søger og måske kan dette beløb skæres ned ved en grundig gennemgang af forretningsplanen

Kig på den store poster og lav en kraftig prioritering - hvor meget kan undværes og hvor meget kan udskydes. 

Dernæst kig på din indkøbsstrategi - hvordan er betalingsbetingelser osv. her. Jeg tvivler på at du kan få kredit hos leverandører på dit glatte ansigt, men prøv. Hvor mange produkter kan du vente med at få på hylderne? 

Kig på marketing - du skriver at du vil have en fysisk butik, så er der vel ikke sat penge af til online aktiviteter, hvis der er kan de udskydes. 

Gør dette sammen med de andre gode råd du har fået i tråden - det er svært at låne fortiden, derfor skal der tænkes kreativt på alle kapitaltunge poster. Og det er en god ting at gøre dette inden starten!

Du har sikkert gjort dig alle disse overvejelser, men prøv at kigge det igennem igen. 

Held & Lykke ok kom endeligt med en opdatering

Dbh, 

Krestian

Tilmeldt 30. May 12
Skrevet kl. 17:54

Hej Krestian

Tak for dit svar, Jeg vil prøve at gennemgå det hele igen, bla. har jeg nu fået en aftale istand der gør jeg ikke får udgift til inventar, men istedet kan tjene penge hvis jeg sælger inventaret (fra en Antik forhandler) Det er den stil jeg ønsker i min butik ( forstil dig en gammel slik butik ) så kan du se det for dig. Butikken jeg vil have har to kæmpe reoler hvid malet de er bygget i 1908 og er super flotte og som ikke må fjernes så stilen må tilpasses disse. Jeg overvejer også at bruge min privat tlf. i butikken og en bærbar har jeg da også så behøver ikke købe det og der ligger en bank lige overfor butikken så jeg kunne jo starte med kun at tage imod kontant betaling og spar internet og pbs. og der er sikkert mere jeg kan gøre billigere.

TAk endnu en gang

Fra Los Angeles
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 67
Fra  METAmeta v/ Asger Folmann Skrevet kl. 18:52

Med henblik på det med at låne penge: Dagpenge siger du? Banken låner i min erfaring ALDRIG penge til nogen på overførselsindkomster. Slet ikke efter krisen. Skal jeg være helt ærlig så ville jeg nok heller ikke låne dig noget - din økonomiske situation lyder mildest talt anstrengt. Lov mig at du ikke tager et såkaldt "ekspress-lån" - så ring hellere direkte til satan og tilbyd ham din sjæl.

Jeg tænker måske snarere at du burde kigge på en reduktion af dine etableringsomkostninger. 150k lyder voldsomt i mine ører. Hvis du befinder dig indenfor branchen "kunsthåndværk" foreslår jeg at du åbner når du har blot nogle få produkter og så lader kunderne træde lige ind i dit "levende værksted". Var sådan et sted i nordjylland for nylig - det var faktisk ret fedt og det at der kun var få produkter skabte kun følelsen af at det var mere eksklusivt.

Håber du kan bruge det til bare et eller andet.

Min nye bog: https://www.amazon.com/Spiritual-Capitalism-three-doctrines-money-ebook/dp/B07LB76DPD/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1544845832&sr=8-4&keywords=spiritual+capitalism

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 19:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Køb og læs "Toilet paper entrepreneur" - Det lyder som om du er i den klassike situation....."Jeg kan ikke komme i gang, for banken vil ikke låne mig 150.000, som jeg SKAL bruge, for at starte".

Du er nødt til at tænke alternativt, så du ikke ender med at bruge banken som undskyldning for, at du ikke kommer i gang. Du vil i gang......så findes der en vej. Måske ikke drømmevejen, men en vej til at komme i gang.

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Glostrup
Tilmeldt 23. Nov 11
Indlæg ialt: 54
Fra  shipbeat.com Skrevet kl. 19:51

Sådan skal det gøres! 

Det lyder som om du er ved at komme i kontakt med din indre krejler. Der er med sikkerhed andre butikker som er interessede i samme slags aftale!

Som Asger siger skal du passe på med at låne penge. Hvis du kan slippe for renteomkostninger, afdrag, irreterende bankfolk og lignende bliver din budget mere fleksibelt og der er flere penge til dig selv. Og det er en god ting :-)

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 20:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Business får 5Star af mig.

Jeg har netop været med til at starte 14 butikker op i et slags fællesskab,  - og flere har faktisk stået i samme situation som trådstarter.

Uanset at det lyder kliché-agtigt, så består livet af en række valg. Nogle af disse valg får så en betydning fremadrettet. Som f.eks at købe en bil for pensionspengene. Havde du haft pensionsopsparing, havde du (måske) også fået et lån. Simpelthen fordi man så kunne opgøre din kreditscore anderledes - herunder inkludere enten nytegnede eller eksisterende forsikringer i tilfælde af din død. 

Det gælder for alle der går med iværksætterdrømme,  forbliv i jeres fagforeninger, pensionskasser m.v fordi gruppelivsforsikringer og en masse andre af de ting der står med småt og som man ikke gider sætte sig ind i og derfor ikke aner noget om - faktisk kan give bonus (!) 

Depositum på et butikslokale til 3000 kr. mdl. kan ikke være alverden. Kunne et salg af bilen dække her? Husk det med at vælge - en bil er praktisk men ikke uundværlig. Selvom busserne måske ikke kører optimalt, så kan man kombinere cykel, bus og tog. Det er der masser af andre mennesker der må, og de skal endda ikke have en drøm opfyldt, men penge til lysregningen :)

Varerne i butikken? Det er utroligt hvad venner og bekendte har stående på loftet og i kælderen, - det kunne man jo få lov at have i butikken og så dele fortjenesten? Hvis bare man åbner munden, - så kan man godt blive overrasket over hvor hjælpsomme andre mennesker kan være. Hvis man altså vel og mærke har fortjent det :)

Din idé med Dankort m.v. fortæller mig dog, at du ikke er helt klar til livet som selvstændig. Kunderne skal ikke gøre noget for dig ( gå i banken) du skal jo gøre noget for kunderne ( gøre det nemt) - det er jo hele essensen bag at lægge fortjeneste på varerne. Derfor er en Dankortmaskine en driftsudgift hvor man tæller plus og minus. En kunde med 100 kr. i lommen kan købe et piskeris - en kunde med et Dankort kan overtales til at købe en el-pisker - if you got the point.....

Man kan købe et tv for 200 kr. og sælge fladskærmen, - man kan sy sækkestole til at sidde på og sælge sofasættet etc. etc. - det er udelukkende et spørgsmål om hvor meget man vil give afkald på for at få sin butik. 

Nu misser du måske denne chance, - men at have butik i dagens Danmark handler mere om at komme igang for de midler man har og de resourcer man kan trække på, - end forkromede løsninger for lånte penge..

Held og lykke.

Tilmeldt 30. May 12
Skrevet kl. 08:05

Endnu en gang tak til jer der har skrevet, jeg lære jo noget hele tiden men parat til livet som selvstændig det er jeg helt bestemt.

Jeg er uddandet salgsassistent og har været chef for en butik i 2 år, men nej har ikke haft min egen forretning før, så selvfølgelig er der nogle nye ting at lære og forholde sig til.

Med hensyn til bil så kunne vi da godt sælge den, men vi bor med marker til alle sider og i et udkants område så busser det er noget vi ser når vi kommer til byen :-). Nej selvfølgelig kunne vi da godt undvære den og cykle, og vil da også overveje hvis jeg ikke kan finde andre ting at spare på. Havde jo købt den inden jeg fik ideen til butikken så...... jo valgt ud fra at jeg skulle komme rundt og være mobil i forhold til at søge job, og passe mit vikar job i en børnehave. ( Jeg tage også rundt og laver væg-malerier for private og offentlige )

Jeg er da helt klar over at det bedste jo er at tage imod dankort, men jeg er jo ude i at skulle skære alt der kan undværes væk for at få råd til at komme igang og skulle jeg starte op uden dankort så ville det da også være det første jeg ville invistere i når der kom lidt penge i kassen.

Jeg er en fornuftig kvinde og alle de der mærkelige lån man kan få, frister mig ikke. Jeg kunne heller ikke drømme om at melde mig ud af fagforening og A-kasse.

Jeg har været igang med at se på mit etablerings budget og har fundet lidt at spare på og idag vil jeg se på varelager og få det trimmet.

Ha en god dag, og i dag kan alle få vind i sejlene bare man går uden for.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)