Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Optimal export af HD-video til YouTube?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino'er.

Jeg sidder pt. og roder med en video, som består af klip fra en musikvideo. Musikvideoen er i MP4-format, i kvaliteten 1080p med en frame-rate på 25. 

Jeg arbejder i Adobe Premiere Pro CS5, og når jeg eksporterer min video, så vælger jeg formatet H.264 med et preset der hedder HDTV 1080p 25 High Quality.

Resultatet ser super ud, men når jeg uploader videoen til YouTube, er kvaliteten slet ikke optimal. 

Hvad kan dette skyldes?

På Vimeo ser det bedre ud, så jeg går ud fra, at man skal eksportere på en speciel måde til YouTube, og til web generelt.

En hjælpende hånd ville være fantastisk!

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 18:14

Slet ingen med forstand på videoredigering?

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 22:32

Hej Mikael

Nå du ser videoen på youtube, har du så tjekket på det lille tandhjul i menu linien at den afspiller i HD?

/Meik

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 22:45

Jep, både 720p og 1080p er der, men kvaliteten er ikke optimal. Så jeg tænker, at jeg eksporterer/renderer videoen forkert. 

Videoen ser som sagt perfekt ud på min egen computer, og på Vimeo. Så det er simpelthen konverteringen som YouTube laver, der er problemer med. Og derfor tænker jeg, at der må være nogle retningslinjer man skal følge, når man eksporterer videoer til YouTube.

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 22:58

Mikael:

Jep, både 720p og 1080p er der, men kvaliteten er ikke optimal. Så jeg tænker, at jeg eksporterer/renderer videoen forkert. 

Videoen ser som sagt perfekt ud på min egen computer, og på Vimeo. Så det er simpelthen konverteringen som YouTube laver, der er problemer med. Og derfor tænker jeg, at der må være nogle retningslinjer man skal følge, når man eksporterer videoer til YouTube.

Det lyder som om det du gør er rigtigt - du kan se youtubes anbefalingerne her

Har du et link til filmen? det kan være jeg kan spotte noget når jeg ser den...

/Meik

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 23:11

Da jeg bruger copyright-materiale i videoen, afventer jeg stadig bekræftelse på, at jeg må bruge det. Derfor kan jeg desværre ikke vise dig videoen endnu.

Men det lyder som om, at det simpelthen er et par indstillinger som jeg skal have styr på. Jeg vender absolut tilbage når jeg har fået styr på det. 

Der er sikkert et par regler man skal holde sig til :)

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 20:11

Jeg lavede engang et lille skriv om, hvordan jeg komprimerer video, inden det sendes til youtube: http://nowa.dk/teknik/fraps-to-youtube/ 

Du kan selv justere på den variable bitrate, hvis du ønsker.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)