Hej med jer alle, Jeg og min kommende kollega er ved at starte et service værksted i I/S form, men vi mangler kapital til at dække vores kommende udgifter og "lønninger" indtil vi kan opnå en mere økonomisk stabilité. Vi har meget focus på det såkaldte "Kom-i-gang-lån", da vi meget gerne vil have den "sikkerhed" det medfører. Jeg er godt klar over at diverse banker stadig forlanger sikkerhed i et lån, uanset om staten eller en anden vil dække over eventuel tab for dem. Indtil videre har vi samlet udstyr for godt og vel 150.000-200.000 kr., så vi er ikke helt tabt bag vognen. Vi regner med at skulle låne MAX. 250.000 kr.! Vores spørgsmål til jer er bla. hvad man skal betale i renter, opstart osv.... Der er ikke voldsomt meget info at finde omkring lånet NOGEN steder. En anden ting vi også har diskuteret, er muligheden for at få opretten en kassekredit. Nu skal man jo ikke basere al sin viden udfra rygter, men jeg har bare ofte hørt at kassekreditter er behæftet med større kreditter end andre typer "lån". Og man har ikke den samme "sikkerhed" som ved "kom-i-gang-lån. Er der mon chance for at lavet en "kom-i-gang-KASSEKREDIT"? Bare en tanke..... Alle spørgsmålene er kommet udaf spekulationer, så bær over med os hvis vi ikke just lyder oplyste. Det er der jeg/vi håber I kommer ind i billedet og assistere lidt med jeres grænseløse viden og gode råd. ;) På forhånd tak. Mvh. Lars |
Hej Lars
Det vil da være en rigtig god idé, at finde ud af hvilke banker der har kom-i-gang lån (det er ikke alle), og så tage kontakt til en af
dem for at høre nærmere, hvad jeres muligheder er.
Held og lykke med det.
Mvh.
Nordstrøm