Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til E-Conomic Stregkode -> varenr.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal skynde mig at nævne at vi allerede har talt med E-Conomics, men vi tager som udgangspunkt sjældent svaret: "det kan ikke lade sig gøre" for gode varer.

Og slet ikke når tingene kan lade sig gøre andre steder :o)

Vi har en fast struktur på måden vi giver vores varer varenumre på, og den kan og vil vi ikke ændre. Når vi opretter en fakturalinje vi vil meget gerne kunne scanne producenternes EAN numre (stregkoden) der står på varerne. Når vi scanner stregkoden skal systemet finde det varenummer vi har tilknyttet til dette EAN nummer.

Fiktivt ekspempel:

Denne stregkode står på et sort Case-mate Barely There cover til iPhone 4. Vi har valgt at vores varenummer på dette cover er CMBT1032.

Dvs. når vi på en faktura scanner ovenstående stregkode (der læser tallene 0075678164125), skal E-conomics finde og indsætte varenummer CMBT1032.

Er der nogen der har et forslag til hvordan vi løser det? Jeg nægter at tro på at det ikke kan lade sig gøre, da det fungerer i mange andre økonomisystemer.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 11:23

Hejsa

Jeg ser ikke umiddelbart noget problem i at lave det - andet end jeg har svært ved at se det løst kun i E-conomic...

Som jeg forstår dit problem, så vil du gerne kunne oprette en fakturalinje ved at scanne en stregkode, hvorefter det automatisk indsættes i E-conomic? Er det korrekt?

Det kan, så vidt jeg ved, kun lade sig gøre ved at du selv sørger for at sætte cursoren i feltet, hvori dit varenummer skal stå og så skal der kodes et program, der sørger for at slå op i E-conomic (eller hvor I nu har mapningen mellem stregkode og varenummer) for at finde varenummeret og indsætte det.

I kan selvfølgelig også gå API vejen og lade API'et oprette det hele.

Jeg vil evt. gerne tage en snak med dig omkring jeres ønsker. Du er velkommen til at sende mig en PB med kontaktinfo, så ringer/mailer jeg hurtigst muligt.

Mvh

Jens

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 11:43

Nu er jeg (desværre) ikke e-conomic mand, men vil da bestemt tro det kan lade sig gøre med deres API.

Jeg er ikke sikker på, at jeg har forstået det i vil. Jeres shopsystem genererer en faktura, som i vil have sat ind i e-conomic? 

Kan du forklare lidt nærmere hvad det er i vil?

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:48

Hej Jens.

Da vi skiftede til E-conomics sidste år, begik en medarbejder den fejl at han oprettede nye varer med EAN (stregkoden) koden som varenummer. Det betyder at vi i dag kan oprette en ny varelinje ved at scanne EAN koden.

Jeg har lavet et lille screenshot, med lidt uddybende forklaringer :o)

Hvis det er muligt vil vi helst udenom at skulle have udviklet et nyt program, for det har vi ret dårlige erfaringer med.

Jeg undrer mig bare over at det ikke skulle være en standard funktion. Det var det i vores gamle system.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:54

Elias Sørensen:

Nu er jeg (desværre) ikke e-conomic mand, men vil da bestemt tro det kan lade sig gøre med deres API.

Jeg er ikke sikker på, at jeg har forstået det i vil. Jeres shopsystem genererer en faktura, som i vil have sat ind i e-conomic? 

Kan du forklare lidt nærmere hvad det er i vil?

Det skal måske også nævnes at en af vores største udfordringer er, at vi er meget lidt teknisk orienteret. Det betyder desværre også, at jeg ikke aner hvad en API er.. :o)

Det har faktisk ikke noget med vores shopsystem at gøre, da det endnu ikke kommunikerer med E-conomic. Men det skal det snart til, og det er en af grundene til at vi vi har fundet ud af at der er et problem, da vi nu er ved at "strømline" vores varenumre.

Men det er når vi står i butikken, eller sidder på kontoret, og skal oprette en ordre i E-Conomic, at vi plejer at oprette fakturalinjer ved at scanne varernes stregkoder. Screenshot af problemstillingen..

Jeg kan næsten ikke forklare det bedre, men jeg håber at det er til at forstå.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 12:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hmm, det tror jeg sgu ikke i kan direkte i e-conomic.

Der skal højst sandsynligt laves et program der kan "konvertere" den scannede EAN-kode til jeres varenummer og indsætte i e-conomic i stedet.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 12:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Elias har i princippet ret. Normalt burde I ikke indtaste direkte i E-conomic - i hvert fald ikke hvis I har et kassesystem/webshop? Hvilken webshop har I i øvrigt? Og for den sags skyld kassesystem?

Står I direkte i E-conomic og taster ind, når I ekspederer en kunde? Hvordan klarer I så betaling med dankort osv?

Hvis I ønsker at fortsætte præcis som det er nu, så skal I have lavet et lille program, der tager det som jeres scanner modtager (altså stregkoden), findes varenummeret i e-conomic via API'et (en måde, så man kan slå data op i e-conomic og ikke mindst oprette data :-)) og indsætter så dette felt i stedet. Det er ikke en særlig "pæn" løsning, da det kræver at I står i skærmbilledet med cursoren i varenr. feltet for at det virker.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:37

Tak for svaret til jer begge, selvom det ikke lige var det jeg gerne ville høre Big Smile

Vi må finde ud af hvad vi gør herfra.

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 12:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej
man kunne fristes til at foreslå jer at kigge på en Kasse løsning da den nettop kan det du forespørger.

men det er da også muligt at lave en lille applikation der kan oversætte jeres stregkode til vare numre og så sætte denne på ordre.

men jeg vil da give dig lidt ret det er underligt at den ikke kan dette som std...

/JIP

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 12:40

Selv tak :-)

Skulle du finde ud af, at I ønsker at fortsætte som I gør og fortsat ønsker den omtalte funktionalitet, så giv mig en melding. Jeg har tidligere lavet lignende udvidelser til bl.a. e-conomic og det ville ikke tage mig ret mange timer at stykke det sammen.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)