Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EU VAT register problem

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har siden midten af marts haft et problem med at blive registreret som erhvervskunde (og få fratrukket momsen) fra en italiensk leverandør. De påstår, at de ikke kan checke mit CVR-nummer på den officielle italienske side for den slags. Desværre ser det ud til at de har ret.

Det samme ser ud til at gøre sig gældende for den officielle EU-side:

http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/

Prøv at checke et dansk CVR-nummer på den :-) Andre landes CVR-numre ser ud til at virke.

Er der nogen, som har kendskab til andre officielle internationale sider, hvor man kan checke et CVR-nummer?

Med venlig hilsen

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker som om det er midlertidigt, jeg får denne tekst når jeg prøvet et DK cvr:

Medlemsstatens tjeneste ikke til rådighed. Gentag venligst anmodningen senere

Har det stået på over flere dage, eller har du kun prøvet i dag?

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er kun i dag, jeg har prøvet, men italienerne prøvede (via den italienske side) tilbage i midten af marts, hvor der i hvert fald var lignende problemer. Jeg er ret sikker på, at den italienske side trækker på EU-databasen.

http://www1.agenziaentrate.it/servizi/vies/vies.htm

SmileCarsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige prøvet at søge på google efter andre steder, har fundet ét - men der kommer også fejlmeddelelse når man søger på et dansk cvr nummer.

Underligt.....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Mange tak for input - og godt at høre, at det åbenbart er en kendt fejl Smile Det er kun offentlige systemer, som kan tillade sig at have den type graverende fejl, uden at der bliver gjort noget....jeg tænder fuldstændig af overfor den slagsAngry

Jeg kendte ikke SKATs side - tak for linket. Jeg har nehvist dem til den danske http://www.cvr.dk/Site/Forms/CMS/DisplayPage.aspx?pageid=0 via Google translate.

SmileCarsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ups, se den havde jeg ikke lige overvejet.

Tusind tak for dit input.

SmileCarsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg oplevede det samme problem, da jeg skulle trykke nogle bøger i Polen. De havde i flere måneder ikke kunne verificere danske CVR numre. Jeg endte med at få en skattemedarbejder til at underskrive mit certificat og sendte dette med underskrift til Polen. Så gik det hele igennem.

Mvh Peter T

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ringede til SKAT i dag og talte med en super hjælpsom og meget kompetent medarbejder. SKAT er udmærket klar over, at der er et problem med at checke danske CVR-numre - og de får masser af henvendelser om det. Desværre kan support-medarbejderne ikke gøre andet end at presse på for at nogen får rettet fejlen.

Hos SKAT råder de folk til at gøre følgende to ting (eller en af dem):

1. Sende link til SKATs moms-checker til den udenlandske virksomhed. Husk at gøre opmærksom på, at man kan skifte til engelsk i øverste højre hjørne. https://www.skat.dk/front/appmanager/skat/ntse?_nfpb=true&_nfpb=true&_pageLabel=Virk_Momsnumrei_DK&_nfls=false

2. SKAT udfylder og underskriver en formular 31015, erklæring om moms på fire sprog, og sender den med posten eller scanner den og emailer.

Mindre end en time efter min samtale modtog jeg en mail med den udfyldte og scannede formular. Se, det kalder jeg god service....hurra for SKAT :-)

Med venlig hilsen

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)