Jeg skal lige have bekræftet / afkræftet følgende:
Kan en længere række korte artikler (50-100 ord), skade ens website som ellers har mange lange og gode artikler?
---
Jeg er klar over at artikler der performer dårligt (kort tid på siden / høj bouncerate), kan skade hele websitet, men her er tilfældet at der er korte artikler som performer nogenlunde.
(Selvfølgelig vil endnu en artikel gøre at hele ens linkjuice skal fordeles yderligere, men lad os se bort fra det)
Efter min mening kan et seriøst site ikke have en masse tekst på alle sider. Lad os blot tage "kontakt os" - her ville det da være mærkeligt med en masse ord.
Jeg har sites, der klarer sig godt, hvor der er en masse sider med blot en smule tekst, fordi der ikke er mere at skrive om.
Er ikke seo-ekspert, men her er mit input, som vil mene nej:
Kig på en tilfældig webshop, de har tit endog RIGTIG mange sider med meget lidt tekst. Og så ellers kun et par sider med meget tekst (Betingelser, guide, om os, kontakt o.l.)
Tak for jeres svar - godt der er flere som umiddelbart deler den samme holdning som mig.
Jeg er dog lidt i tvivl: Google Panda ønskede at fjerne tyndt indhold, så hvis et site har 99% korte/dårligt artikler og 1% lang, så vil den lange/gode artikel vel være straffet af alle de korte artikler.
Derfor vil det vel være en vurderingssag, hvor hvis man er indenfor "normalen" - så bliver man ikke straffet.
Tak for jeres svar - godt der er flere som umiddelbart deler den samme holdning som mig.
Jeg er dog lidt i tvivl: Google Panda ønskede at fjerne tyndt indhold, så hvis et site har 99% korte/dårligt artikler og 1% lang, så vil den lange/gode artikel vel være straffet af alle de korte artikler.
Derfor vil det vel være en vurderingssag, hvor hvis man er indenfor "normalen" - så bliver man ikke straffet.
Søg på "Blomsterjord" nummer 1 er silvan, deres tekst er nu heller ikke ligefrem sprudlene. Det er vel i princippet en tynd side? Men den er jo alligevel ret vigtig. Jeg har ikke undersøgt det, men silvan har RIGTIG mange produkter online, og helt sikkert mange flere end sider med mange ord på
Fitness Udstyr: Jeg har ikke et direkte link til officielle Google dokumenter eller YouTube videoer, omend jeg mener jeg har set det. Se dog: http://www.ivaerk-tv.dk/seo-sadan-skal-du-forsta-googles-panda-update/ . Jeg er godt klar over en Thomas Rosenstand video ikke nødvendigvis viser den hele sandhed, men han baserer alt han siger på de officielle udtalelser vi har at arbejde med. Den er dog et år gammel.
NY: Men jeg formoder Silvans bounce rate og andre metrics fungerer glimrende alligevel. Det er nok begrænset hvor meget man kan skrive om blomsterjord uden at blive "blah blah blah".
Og jeg formoder der er forskel på webshops og information websites.
Hvis der er 300++ ord under "kontakt os", så vil jeg mene, at det er tyndt indhold.
Jeg har masser af sider med relativt få ord (ikke affilate), som klarer sig godt, fordi det er relevant, og fordi der ikke er mere at skrive. Kort og præcist.
Det er en vurderingssag, om man er inden for "normalen", og er man seriøs, så er man inden for normalen.
En seriøs hjemmeside kan da ikke have en masse tekst på alle sider. Det er faktisk useriøst.
Det er ikke forbudt at have sider med en lille tekst, hvis der ikke er mere at skrive om, og de faktisk bliver indekserede. Ja, det er netop en vurderingssag om den lille side passer til den store side.
Nu snakker jeg om seriøse sider, som har eksisteret i nogen tid.
Hilsen, Robert
NY:
Det er en vurderingssag, om man er inden for "normalen", og er man seriøs, så er man inden for normalen.
En seriøs hjemmeside kan da ikke have en masse tekst på alle sider. Det er faktisk useriøst.
Det er ikke forbudt at have sider med en lille tekst, hvis der ikke er mere at skrive om, og de faktisk bliver indekserede. Ja, det er netop en vurderingssag om den lille side passer til den store side.
Nu snakker jeg om seriøse sider, som har eksisteret i nogen tid.
Hilsen, Robert
NY:
Hvorfor citere du mig for noget jeg ikke har skrevet?
Jeg ved ikke om google kan se forskel på en webshop, og informative websider. Og jeg sagde heller ikke at der var noget galt med at silvan ikke havde mere tekst. Jeg gav et eksempel på at jeg ikke tror han skal være bange, når han selv siger at det ikke kun er små tekster, og at bounce m.m. er fornuftig