Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra aps til holding/aps nye ejer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. May 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

lidt problemmer med at gennemskue en løsning på dette

firma struktur ser ud som følgende ..

1 ejer 100% af aps selskab

ejer 1 - ejendom (personligt ejet ikke noget med aps at gøre) 

ovenstående skal sælges/flyttes fra ejer 1 til ejer 2 som er sammenboende men ikke gift

ejer 2 vil flytte ovenstående aps samt ejendom til følgende struktur

ejer 2 100% ejet holding selskab som her under ejer aps samt ejendom

det kan lade sig gøre men sprøgsmål er hvordan og hvor store omkostning der kan ligge i dette også skattemæssigt mellem ejerende

samt hva eventuelle juridiskte faldgrubber der er.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46763
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:03

Stor mundfuld. Jeg forstår det ret enkelt som, at du ejer et aps og en ejendom og nu vil flytte/sælge begge dele over til din sambo.

Din sambo vil ha begge dele ind under et nyt holding selskab,

Først kan formålet jo vare interessant. Hvis det f.eks. er for at putte noget væk i forhold til nogle kreditorer, må du nøje overveje om det er lovligt eller om kreditorer kan få det omstødt. Det afgøres af flere faktorer, din personlige situation og hvis der er gæld, hvornår den er opstået og meget andet.

Dernæst er i vel ikke sambeskattede. Derfor skal ApS vurderes og skattemæssigt skal du skatte af salget (eller tage tab). Ejendommen kan normalt mellem familie sælges til vurdering minus max 15% men jeg ved ikke hvordan det er med en sambo. Også der kan der være skat hvis du har ejet i kortere tid

SÅ - skal din sambo ha stiftet et Holding selskab med en kapital på 80.000 ApS og det kan gøres for 3-5.000 kr for at give et løst slag på tasken.

Herefter indlægges dit ApS som hun har købt der - også det vil koste noget, men en god revisor kan være behjælpelig.

Endeligt er der ejendommen. Det er langt fra sikkert det er godt at ha den i et ApS vil jeg sige, men der må du har langt flere oplysninger frem, men skattefradrag for renter og meget andet spiller ind i forholdet ApS som ejer eller privat som ejer. Igen bør du høre en der kan den slags, en revisor vil ofte kunne gennemskue det, eller en advokat med ejendomme som et af specialerne.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. May 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:04

yderligere information vedr. sprøgsmål

der er ingen gæld i virksomheden kun manglende debitor betalinger er den eneste last om man vil. pt solvens ligger over 60

virksomheden har fornuftig egenkapital noget mere en 125k som oprindeligt ved oprettelse i 2003 men dvs at jeg bekattes af det beløb (egenkapitalen) eller virksomhedens totale værdi ved salg. til sammenbo

vedr. ejendom er den erhvervet i feb 2009 med her af rest gæld i rund tal ca 1.2mill lagt 225k af mig samt 225k af sambo i udbetaling dog kun mig som ejer 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46763
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:21

du beskattes ikke af de første 125 t hvis det er det du har indbetalt med skattede midler fra starten

Det er ikke så meget ApS´t jeg hørte til økonomisk men om din egen økonomi, om det kunne være for at få dit ApS og værdierne væk fra dig - men det ville vel ikke give så meget fornuft, da du jo vil få penge i stedet. Jeg leder bare efter hvorfor det skal over til din sambo, men det rager jo slet ikke migStick out tongue

I ejendommen burde i nok ha (haft eller ha) en samejeoverenskomst som regulerer det, at I begge har betalt udbetalingen, men der skal jeg ikke gøre mig klog

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)