Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til salgsmetoder. Telefonsalg vs. salgsbreve el. kombination?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Apr 12
Indlæg ialt: 20
Fra  Face Your Business Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg vil skallere det store emne ned til en kort problemformulering.

Vi et en virksomhed som hjælper andre virksomheder med annoncering på Facebook og Google.

Det problem jeg står med, er at jeg har svært ved at finde frem til den rette salgsmetode. Jeg har prøvet med telefonsalg, men det er svært på kort tid at få sagt samtlige fordele ved produktet. Kunden når at sige han/hun er uinteresseret, inden de overhovedet har hørt hvad mit foretagende handler om.

Derfor vil jeg høre hvad andre har af erfaring iht. salg igennem telefon vs. salgsbreve og eventuelt kombination af salgsbreve og telefon. Personligt kan jeg bedst lige at få noget i hånden, så jeg selv kan tage stilling før jeg får et opkald.

På forhånd tak for jeres hjælp!

Med venlig hilsen

Magnus Skyt Høj
Face Your Business

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:30

Eller du kan prøve en tredje løsning:

Ring uopfordret til et antal emner. Præsenter kort dit firma/produkt, og få tilladelse til at sende en INFOMAIL / SALGSMAIL/BROCHURE til en kontaktperson. I mailen kan der jo stå det samme som i salgsbrevet.

FORDELE: du har fået talt med firmaet først, skabt lidt interesse. Du får sendt noget materiale som de kan forholde sig til. Det er vigtigt, synes jeg, at få skabt den første relation til kundeemnet og så bygge videre på den til et evt salg. Salg er som regel noget man bygger op til. Kapow annoncesalg over tlf er noget andet, men mange andre salg tager længere tid 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:39

Hej Magnus

Det afhænger lidt af, hvad du sælger, og hvem din målgruppe er.

Hvis du sælger noget, som er lidt vanskeligt at beskrive, er det en god idé at få lavet et salgsbrev, som kort og klart skitserer egenskaber, fordele og udbytte af dine ydelser.
Prøv for din egen skyld at sætte det op i kasser - hvis du vil fortælle noget, der ikke passer ind i dine kasser, har du for megen og for ustruktureret kommunikation. Måske er det det, der ødelægger dit telefonsalg.

Salgsbrevet kan bruges på to måder:
Du kan sende det ud før din telefonkontakt, eller du kan bruge den første telefonkontakt til at få lov til at sende salgsbrevet.

Hvis du vælger den første metode, er det væsentligt, at du har et helt særligt blikfang. Ellers ryger alt for mange breve direkte i papirkurven. Det kan være et ultrakort men fantastisk godt tilbud (f.eks. 70% rabat på ét eller andet ved svar inden for 3 dage). Eller det kan være en "gave" der har så megen værdi, at den er svær at smide ud (jeg har f.eks. selv nogle bøger stående, som jeg ikke kunne drømme om at læse, men blot fordi de har hårdt omslag, er de svære at smide ud) (et firma sendte mig engang en lup, så jeg kunne læse "det med småt" - hvis deres firmanavn havde stået på luppen, havde jeg set det hver dag, for den ligger på mit skrivebord). Du skal finde den gave, som underbygger din kampagne.

Hvis du vælger den anden metode, kan dit salgsbrev være langt mere konkret, og måske har du endda mulighed for at gøre det mere personligt.
Du starter med at ringe til kunden og få fat i beslutningstageren.
Spørg, om han kender dit firma og dine ydelser (det gør han jo nok ikke)
"Så skal jeg ikke tage af din tid, men jeg vil gerne have lov at sende dig en enkelt mail, der forklarer, hvordan du kan spare x% på y-ydelse."
Få hans mailadresse og hans direkte nummer ud af ham. Send mailen med det samme og følg op pr. telefon en uge senere.

Venlig hilsen

Hans

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 12:08

Det her kommer måske til at virke lidt flabet, selvom det ikke er sådan ment, men ...

Hvad med at annoncere på Facebook og Google?

Det er lidt påfaldende, at det slet ikke er med i dine overvejelser. Tror du ikke selv på, at jeres produkt virker?

Tilmeldt 16. Apr 12
Indlæg ialt: 20
Fra  Face Your Business Skrevet kl. 13:15

Jeg er glad for alle henvendelser, ingen hjælp er flabet så længe intentionerne er gode.

Det er business to business markedsføring og jeg henvender mig derfor direkte til beslutningstageren/ledelsen. En af de mest direkte metoder er  telefonkontakt og netop derfor er valget faldet på det.
Facebook kan ikke bruges fordi det er business to consumer. Det er sandt at Google kan bruges, men jeg er i en branche hvor virksomheder overoptimerer deres hjemmesider i søgemaskinerne. Jeg anser pt. ikke Google Adwords som værende nøglen til succes bl.a. pga. prisen på søgeord. Til gengæld ønsker jeg i fremtiden at bruge Google noget mere.

Tak for jeres svar :)

Med venlig hilsen

Magnus Skyt Høj
Face Your Business

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)