Hej Aminoer! Jeg vil skallere det store emne ned til en kort problemformulering. Vi et en virksomhed som hjælper andre virksomheder med annoncering på Facebook og Google. Det problem jeg står med, er at jeg har svært ved at finde frem til den rette salgsmetode. Jeg har prøvet med telefonsalg, men det er svært på kort tid at få sagt samtlige fordele ved produktet. Kunden når at sige han/hun er uinteresseret, inden de overhovedet har hørt hvad mit foretagende handler om. Derfor vil jeg høre hvad andre har af erfaring iht. salg igennem telefon vs. salgsbreve og eventuelt kombination af salgsbreve og telefon. Personligt kan jeg bedst lige at få noget i hånden, så jeg selv kan tage stilling før jeg får et opkald. På forhånd tak for jeres hjælp! Med venlig hilsen Magnus Skyt Høj |
Eller du kan prøve en tredje løsning:
Ring uopfordret til et antal emner. Præsenter kort dit firma/produkt, og få tilladelse til at sende en INFOMAIL / SALGSMAIL/BROCHURE til en kontaktperson. I mailen kan der jo stå det samme som i salgsbrevet.
FORDELE: du har fået talt med firmaet først, skabt lidt interesse. Du får sendt noget materiale som de kan forholde sig til. Det er vigtigt, synes jeg, at få skabt den første relation til kundeemnet og så bygge videre på den til et evt salg. Salg er som regel noget man bygger op til. Kapow annoncesalg over tlf er noget andet, men mange andre salg tager længere tid