Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kræmmermarked - stemningsbillede og 575,- kr. profit.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har en god ven, som havde en stand på Hjallerup Marked i weekenden. Han stod i en lidt sløv "gade", men på et tidspunkt fik han den idé at tage sin mobile dankortterminal og gå op til køen foran hæveautomaten. I hæveautomaten kostede det 10 kr. at hæve kontanter, og køen var cirka et kvarter lang, og det var ret varmt.

Så min kammerat tilbød folk bagest i køen at hæve penge hos ham mod et gebyr på 25 kr. - så kunne de spare køen, og det kostede dem reelt kun 15 kr. Cirka hver 5. sagde ja tak til det tilbud og på knap 1½ time tjente han 575 kr. - så det kunne godt løbe rundt.

Det er det noget af det, jeg godt kan lide ved kræmmermarkeder - der bliver afprøvet nogle skøre forretningsideer med meget variende grad af succes, og det synes jeg er rigtig sjovt at iagttage :)

Lavpris
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 21:33
Vidste egentlig ikke det var lovligt at opkræve et sådant gebyr
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 21:50

Dato: 04-06-2007 21:32:32 Forfatter: Thomas1974 Vidste egentlig ikke det var lovligt at opkræve et sådant gebyr

Hvem sagde at det var lovligt ...

PS. han må satme have haft mange kontanter med..

Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:24
Jeg ved, at han har spurgt sin revisor om han må opkræve 20 kr. gebyr, hvis folk i boden vil hæve penge uden at købe noget, og det sagde revisoren god for - jeg har dog ikke undersøgt det selv.

Han havde cirka 20.000 i kontanter, hvilket nok var hans omsætning fra de første 2½ dag, men det er ikke så vildt når man skal fratrække alle udgifterne til varekøb og stadeplads mm. - det kommer jo an på, hvad avancen er på de varer  man handler med...

Lavpris

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)